۰
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷

حذف سه تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان از لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ حذف شدند.
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان از لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ حذف شدند.
به گزارش روز جمعه ایرنا، صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در صفحه توییتری خود اعلام کرد که سه باشگاه ایرانی پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان از حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ محروم شدند و نمی‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.
کمیته مستقل کنترل AFC اعلام کرده که این سه باشگاه نتوانسته‌اند معیارهای ضروری (مطابق بندهای ۳.۱ و ۳.۲ اساسنامه صدور مجوز برای باشگاه در AFC) را فراهم کنند و مطابق آن نباید اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ را داشته باشند. به علاوه این کمیته اعلام کرده که مدارک اضافی ارائه شده از سوی باشگاه گل گهرسیرجان را هم رد کرده است. پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال برای بررسی و اقدام ارجاع داده شد.
چند روز پیش بود که نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال AFC برای فدراسیون فوتبال آمد که این سه باشگاه مشکلاتی جدی در راه کسب مجوز حرفه‌ای دارند و احتمال حضورشان در فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان بعید است. با این وجود تلاش‌هایی برای حل مشکل انجام شد و دفاعیاتی نیز به محل کنفدراسیون ارسال شد اما مورد قبول واقع نگردید و این سه باشگاه نمی‌توانند در این فصل به ACL بروند.
با این شرایط تنها تیم‌های سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان نماینده‌های کشورمان در لیگ قهرمانان اسیای پیش رو هستند.
با حذف سرخآبی‌های پایتخت تیم دیگری به لیگ قهرمانان آسیا اضافه نمی‌شود اما سپاهان به جای پرسپولیس در دور گروهی به همراه فولاد خوزستان نمایندگان ایران در فصل ۲۰۲۲ خواهند بود.
سپاهان اصفهان که پیش از این باید در مرحله پلی‌آف کار خود را در این فصل آغاز می‌کرد می‌تواند به مرحله گروهی برسد و دیگر نیازی به حضور در پلی‌آف نیست. این تیم جایگزین پرسپولیس در دور گروهی می‌شود.
یکی از باشگاه‌هایی که امروز (جمعه) توسط AFC از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شده فقط به دلیل عدم صداقت در اعلام پرداخت طلب بازیکن خارجی‌اش محروم شده و مشکل دیگری نداشته است. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد می‌توانستیم شاهد حضور این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ باشیم.
سال گذشته هفت باشگاه ایرانی درخواست صدور مجوز حرفه‌ای دادند که برای ۲ تیم این حکم صادر شد. درخواست سه تیم رد می‌شود و ۲ تیم نیز پیگیری‌های لازم را برای ادامه پروسه دریافت مجوز حرفه‌ای را انجام نمی دهند. آنها از مرحله اول با موفقیت عبور می‌کنند اما خودشان برای گرفتن مجوز پیگیری‌های بعدی را انجام نمی‌دهند. شاید اگر این اتفاق رخ می‌داد آنها می‌توانستند نمایندگان ایران در این فصل باشند.
انتظار می‌رفت نماینده ایران در AFC با توجه به جایگاهی که دارد، بتواند رایزنی‌های بیشتر و بهتری برای حل مشکلات نمایندگان ایران انجام دهد اما شاهد عملکردی خنثی از صاحب این کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا بودیم.
با حذف سرخآبی‌های پایتخت و حضور سپاهان در دور گروهی، برنامه مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بدین شکل شد:
الغرافه قطر - الجیش سوریه
التعاون عربستان - نسف قرشی ازبکستان
بنی یاس امارات - الشرطه عراق
شارجه امارات - الزورا عراق
کد مطلب: 159709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *