۲
۱۰
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۳

بلاتکلیفی ۱۲هزار داوطلب در آزمون دستیاری

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: در حال حاضر 12 هزار نفر از داوطلبان آزمون دستیاری ضرر می‌کنند زیرا هنوز منابع آنها تغییر نکرده است و این درحالیست که باید هنگام کار، با منابع جدید فعالیت کنند یعنی با به‌روز نکردن منابع، علم پزشکی خودمان را زیر سؤال می‌بریم.
بلاتکلیفی ۱۲هزار داوطلب در آزمون دستیاری
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: در حال حاضر 12 هزار نفر از داوطلبان آزمون دستیاری ضرر می‌کنند زیرا هنوز منابع آنها تغییر نکرده است و این درحالیست که باید هنگام کار، با منابع جدید فعالیت کنند یعنی با به‌روز نکردن منابع، علم پزشکی خودمان را زیر سؤال می‌بریم.
علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره گلایه‌ها نسبت به آزمون دستیاری گفت: یکی از داوطلبان آزمون دوره چهل و هشتم دستیاری شکایت کرد که منابع این آزمون قدیمی است و در بند 6ـ2 آیین‌نامه اجرایی ضوابط و نحوه تعیین منابع درسی و آزمون دوره‌های پذیرش دستیاری تخصصی نیز آمده است که منابع آزمون حداقل بعد از 2 سال و حداکثر قبل از 5 سال باید بازنگری شوند و با منابع جدید جایگزین شوند.
وی ادامه داد: این موضوع در حالی بود که  منابع آزمون دستیاری دوره چهل و هشتم بیش از 5 سال بود که استفاده می‌شد و بر همین اساس، دانشجویان به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و دیوان نیز بر اساس همین آیین‌نامه منطقی، حکم داد که منابع باید تغییر یابد و در دوره‌های بعدی آزمون هم اعمال شود.
* در آزمون چهل و نهم دستیاری نیز باز هم همان منابع قدیمی آمده است
امرایی با بیان اینکه در آزمون چهل و نهم دستیاری نیز باز هم همان منابع قدیمی آمده است، افزود: در حال حاضر دومین اخطار از سوی دیوان عدالت اداری نیز به وزیر بهداشت داده شده است و بر اساس بند یک ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری آمده است یکی از صلاحیت‌ها و حدود اختیارات دیوان، رسیدگی به شکایات و تظلّمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی به تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست؛ یعنی دیوان عدالت اداری می‌تواند به بحث آیین‌نامه وزارتخانه‌ها ورود کند.
وی اضافه کرد: در ماده ۱۰۷ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نیز عنوان شده است که «کلیه اشخاص و مراجع مذکور در ماده(۱۰) این قانون مکلفند آرای دیوان را پس از ابلاغ به فوریت اجراء نمایند» و در ماده ۱۰۸ این قانون آمده است که «شعب دیوان پس از ابلاغ رأی به محکومٌ ‌علیه یک نسخه از آن را به انضمام پرونده به واحد اجرای احکام دیوان ارسال می‌نمایند. محکومٌ ‌علیه مکلف است ظرف یک ‌ماه نسبت به اجرای کامل آن یا جلب رضایت محکومٌ ‌له اقدام و نتیجه را به ‌ طور کتبی به واحد اجرای احکام دیوان گزارش نماید».
*با به‌روز نکردن منابع، علم پزشکی خودمان را زیر سؤال می‌بریم
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه شعبه 26 تجدیدنظر دیوان در 25 مهر ماه 1400 رأی قطعی داده است و تاکنون این رأی اجرا نشده است، گفت: وزارتخانه هنوز گزارش نداده است و شاکی با ما در تماس هست و می‌گوید نه رأی اجرا شده و نه رضایت مرا گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 12 هزار نفر از داوطلبان آزمون دستیاری ضرر می‌کنند زیرا هنوز منابع آنها تغییر نکرده است و این درحالیست که باید هنگام کار با منابع جدید فعالیت کنند یعنی با به‌روز نکردن منابع، علم پزشکی خودمان را زیر سؤال می‌بریم و تحرکاتی که برای قانونی جلوه دادن این تخلفات صورت می گیرد جز تشدید برخورد با متخلفان را به همراه نخواهد داشت.
امرایی با بیان اینکه هنوز تاریخ این آزمون مشخص نیست، افزود: وزارت بهداشت فهرستی از تمام آزمون‌های خود داده است اما تاریخ آزمون دستیاری را مشخص نکرده است و داوطلبان بلاتکلیف هستند؛ البته اول اعلام کردند در اسفند آزمون برگزار می‌شود و بعد گفتند احتمالا در اردیبهشت برگزار می‌شود؛ این در حالیست که داوطلبان باید زمان کافی برای مطالعه داشته باشند و بین دو آزمون یک سال فاصله باشد که اردیبهشت ماه این شروط را ندارد.
کد مطلب: 159734
برچسب ها: آزمون دستیاری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمد امین
جای تاسف داره واقعا که وزارت بهداشت به جای تمکین از رای دیوان عدالت اداری درحال تغییرات گسترده ای در مصوبات مهم خود و لگدمال کردن قوانین است
آم
Iran, Islamic Republic of
فقط اجرای قانون و لاغیر.