کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو کوهنورد تهرانی در علم کوه جان باختند

24 دی 1400 ساعت 12:41

رئیس قرارگاه کوهنوردی کلاردشت از مرگ دو کوهنورد تهرانی در ارتفاعات علم کوه خبر داد.


رئیس قرارگاه کوهنوردی کلاردشت از مرگ دو کوهنورد تهرانی در ارتفاعات علم کوه خبر داد.
مهرزاد فرضی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که  این کوهنوردان ۱۷ دی ماه صعودشان به قله علم کوه را شروع کردند ولی روز گذشته به علت بارش برف و برودت هوا تقاضای امداد رسانی کردند که بلافاصله کوهنوردان هلال احمر با بالگرد برای کمک اعزام شدند.
وی گفت که با رسیدن امدادگران به ارتفاع چهارهزار و ۷۰۰ متری و پیدا کردن کوهنوردان ، مشخص شد که یکی از آنها جان باخت و یکی دیگر هم که بشدت سرما زده شده بود حین انتقال جانش را از دست داد.
فرضی افزود که به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید امکان انتقال اجساد این دو کوهنورد به مناطق پایین دست و تحویل به خانواده هایشان وجود ندارد.
علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان واقع در شهرستان کلاردشت قرار دارد و بعد از دماوند دومین قله بلند ایران به شمار می رود. دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد ، از فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.
 رشته کوه های تخت سلیمان بیش از یکی  ۴۵ قله بالای چهار هزار متر د ارد و به خاطر داشتن یخچال های متعدد ، برف چال ها و دیواره ها ، همواره مورد توجه کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.


کد مطلب: 160053

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/160053/دو-کوهنورد-تهرانی-علم-کوه-جان-باختند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir