کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور

24 دی 1400 ساعت 14:50

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس تا ۳متر از جمعه(۲۴دی ماه) تا سه شنبه(۲۸ دی ماه) و خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه‌سنگین هشدار داد.


سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس تا ۳متر از جمعه(۲۴دی ماه) تا سه شنبه(۲۸ دی ماه) و خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه‌سنگین هشدار داد.
به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل تا ۳ سه متر خبر داد.
این پدیده از جمعه(۲۴دی ماه) تا سه شنبه(۲۸ دی ماه)مورد انتظار است.
مخاطرات این پدیده افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۲.۵ متر و در فراساحل تا ۳ متر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت است.
منطقه اثر این پدیده جمعه (۲۴دی‌ماه) دریای خزر، استان‌های گیلان، مازندران، شمال خلیج فارس و استان‌های خوزستان و بوشهر، شنبه (۲۵دی‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و در استان‌های خوزستان،بوشهر و هرمزگان، یکشنبه (۲۶دی ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز، در استان‌های بوشهر و هرمزگان،دوشنبه و سه‌شنبه (۲۷و۲۸ دی‌ماه) نواحی مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، در استان‌های بوشهر و هرمزگان خواهد بود.
این پدیده مخاطراتی همچون خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه‌سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی را به همراه دارد.
به توصیه سازمان هواشناسی باید خودداری از انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی و محدودیت در سایر فعالیت دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحل، جمع‌آوری تورها و لوازم صیادی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در دستور کار قرار گیرد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش موج دریا بین ۱ تا ۲متر خبر داد.
این پدیده از جمعه (۲۴دی ماه) تا دوشنبه (۲۷دی ماه)مورد انتظار است.
مخاطره این پدیده شامل افزایش ارتفاع موج در سواحل از ۱ تا ۲ متر همراه با رگبار باران و رعد و برق می‌شود.
منطقه اثر این پدیده جمعه (۲۴دی ماه) استان گلستان، شنبه (۲۵ دی ماه) استان‌های گیلان، مازندران وگلستان، یکشنبه (۲۶دی ماه) گیلان، مازندران، گلستان، شمال خلیج فارس و در استان خوزستان و دوشنبه(۲۷دی ماه) گیلان،مازندران و گلستان خواهد بود.
در پی حاکمیت این شرایط جوی احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب رسیدن به قفس‌ها وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی  نسبت به احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، پرهیز از فعالیت‌های دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه می‌کند.
به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.


کد مطلب: 160059

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/160059/افزایش-ارتفاع-موج-شمال-جنوب-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir