۰
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵

وزیر خارجه کانادا به اوکراین می‌رود

اتاوا امروز (شنبه) اعلام کرد که وزیر خارجه کانادا برای تایید مجدد حمایت از "حاکمیت اوکراین" و تقویت تلاش‌ها جهت جلوگیری از "اقدامات تهاجمی" روسیه، به کی‌یف سفر خواهد کرد.
اتاوا امروز (شنبه) اعلام کرد که وزیر خارجه کانادا برای تایید مجدد حمایت از "حاکمیت اوکراین" و تقویت تلاش‌ها جهت جلوگیری از "اقدامات تهاجمی" روسیه، به کی‌یف سفر خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر کرده است و آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اگر دیپلماسی به اهداف خود نرسد، می‌ترسد روسیه بهانه‌ای برای حمله آماده کند.
کانادا، با جمعیت قابل توجه و نفوذ سیاسی اوکراینی‌تبارها، از زمان الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴، موضع سفت و سختی نسبت به مسکو اتخاذ کرده است.
ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اظهار داشت: تجمیع سربازان و تجهیزات نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، امنیت تمام این منطقه را به خطر انداخته است. این "اقدامات تهاجمی" باید متوقف شوند. کانادا با شرکای بین‌المللی خود برای حفظ نظم بین‌المللی همکاری خواهد کرد.
وزیر خارجه کانادا با نخست وزیر اوکراین دیدار و به غرب این کشور سفر خواهد کرد تا با یک هیات آموزشی کانادایی ۲۰۰ نفری که از سال ۲۰۱۵ در آن‌جا حضور دارند، صحبت کند.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه گفت‌وگو کرد و تاکید کرد که هرگونه "حمله و تهاجم نظامی" به اوکراین "پیامدهای جدی" از جمله تحریم‌های هماهنگ را در پی خواهد داشت.
کانادا درخصوص مسئله الحاق کریمه، "اقدامات تنبیهی" را بر بیش از ۴۴۰ شخص و نهاد اعمال کرده است.
ملانی جولی که سفر یک هفته‌ای خود به اروپا را از روز یکشنبه آغاز می‌کند، جهت دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل سفر خواهد کرد. براساس این بیانیه، ملانی جولی همچنین برای گفت‌وگو با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه به پاریس سفر خواهد کرد.
کد مطلب: 160140
برچسب ها: کانادا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *