۰
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۷

پرفروشترین گوشیها در پایان سال ۲۰۲۱

بیش از یک پنجم از هر تلفن هوشمندی که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ در جهان به فروش رسید، آیفون بود اما پاندمی ویروس کرونا و کمبود زنجیره تامین بر همه تولیدکنندگان تاثیر گذاشت.
پرفروشترین گوشیها در پایان سال ۲۰۲۱
بیش از یک پنجم از هر تلفن هوشمندی که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ در جهان به فروش رسید، آیفون بود اما پاندمی ویروس کرونا و کمبود زنجیره تامین بر همه تولیدکنندگان تاثیر گذاشت.
به گزارش ایسنا، آمار جدید شرکت تحقیقاتی Canalys اعلام کرد اپل با داشتن ۲۲ درصد سهم از فروش تلفنهای هوشمند در سطح جهانی از سامسونگ با سهم ۲۰ درصدی سبقت گرفت و محبوب‌ترین فروشنده جهان شد. تقاضا برای آیفون ۱۳ کمک کرد اپل که در چند سه ماهه گذشته در رتبه دوم قرار داشت، به رتبه اول صعود کند.
سانیام چوراسیا از شرکت Canalys اظهار کرد: اپل پس از سه سه ماهه گذشته، به صدر بازار تلفن هوشمند برگشت که تحت تاثیر عملکرد درخشان آیفون ۱۳ بود. اپل شاهد عملکرد کم‌سابقه در سرزمین اصلی چین بود. با این حال به دلیل کمبود قطعات اصلی، اپل قادر نبود تقاضا برای آیفون را تامین کند. در بازارهایی که در اولویت بودند اپل زمان تحویل مناسب را حفظ کرد اما در بازارهای دیگر مشتریان این شرکت مجبور شدند زمان بیشتری برای دریافت جدیدترین مدل آیفون صبر کنند.
اگر چه اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ در صدر فروشندگان تلفن هوشمند بود اما سهمش در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن کاهش داشت. سهم اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ حدود ۲۳ درصد و سامسونگ ۱۷ درصد بود.
در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ پس از اپل و سامسونگ، شیائومی با ۱۲ درصد سهم، اوپو با ۹ درصد و Vivo با هشت درصد سهم قرار گرفتند.
مجموع فروش تلفن هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ در سطح جهانی تنها یک درصد رشد کرد که به دلیل مسائل زنجیره تامین بود اما اختلالات زنجیره تامین عمدتا روی فروشندگان کوچک تاثیر گذاشت نه غولهای فناوری مانند اپل. شرکت Canalys اعلام کرد ممکن است چند سال زمان ببرد تا تولیدکنندگان تراشه بتوانند ظرفیت تولیدشان را برای تامین تقاضا افزایش دهند. محدودیتهای صنعت تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تسهیل نخواهد داشت.
بر اساس گزارش وب سایت اپل اینسایدر، اپل آمار دقیق فروش آیفون را منتشر نم‌ کند اما طبق گزارش شرکت کانترپوینت ریسرچ، آیفون ۱۳ در حال حاضر پرفروش‌ترین تلفن هوشمند در چین است.
کد مطلب: 160310
برچسب ها: گوشی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *