۰
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۰

درهای آرامگاه باستانی "ناپل" باز میشود

بازدید از یک آرامگاه باستانی واقع در «ناپل» به زودی امکان‌پذیر خواهد شد.
درهای آرامگاه باستانی "ناپل" باز میشود
بازدید از یک آرامگاه باستانی واقع در «ناپل» به زودی امکان‌پذیر خواهد شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از سی ان ان،‌ شهر «ناپل»‌ در ایتالیا بیشتر برای ویرانه‌های رومی هرکولانیوم و پمپئی که بر اثر فوران یک آتشفشان نابود شد شهرت دارد، اما باز شدن درهای یک آرامگاه باستانی یک جاذبه گردشگری دیگر نیز به این شهر اضافه خواهد کرد.
این مکان تاریخی که در ماه ژوئن افتتاح خواهد شد بخشی از یک آرامگاه باستانی واقع در خارج از دیوارهای «ناپل» است.
این آرامگاه بیش از ۴۰۰ سال قدیمی‌تر از ویرانه‌های پمپئی و سایر شهرهای رومی اطراف ناپل است و در ضمن رومی محسوب نمی‌شود. در حقیقت این آرامگاه توسط یونانیان باستان که «ناپل» را در قرن هشتم پیش از میلاد بنا کردند ساخته شده است.

از یک راه‌پله پرشیب منتهی به یک زیرزمین که با چهار مقبره آغاز می‌شود،‌ می‌توان وارد این مکان تاریخی شد. هر یک از این آرامگاه‌ها دارای ورودی عظیمی هستند، در ورودی یکی از این مقبره‌ها حتی ستون‌های پرنقش و نگار ساخته شده است.
البته این تنها بخش کوچکی از آرامگاهی است که یونانی‌ها در قرن چهارم پیش از میلاد بنا کردند. یونانی‌ها برای ساخت این آرامگاه اتاقک‌های کوچکی در داخل تپه‌ها حفر می‌کردند و با ایجاد پلکان و نیمکت این فضاهای حفرشده را به یک اتاق واقعی تبدیل می‌کردند.  با توجه به ستون‌های نفیسی که در مقابل در ورودی مقبره‌ها وجود دارد می‌توان نتیجه گرفت این مقبره‌ها به افرادی از طبقه اشراف‌زادگان و ثروتمند جامعه تعلق داشته‌اند.
اما این مقبره‌ها چند قرن پس از ساخته‌شدن بر اثر بهمن‌های مکرر گِل و سنگ،‌ مدفون شدند. در نتیجه این مقبره‌ها بسیار سالم باقی مانده‌اند و نقاشی‌های دیواری بر روی آن‌ها هنوز قابل مشاهده است.
کد مطلب: 160318
برچسب ها: ناپل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *