۰
جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۱

قبل از تزریق واکسن کرونا ورزش کنید

تغییر افکار و رفتار باعث افزایش اثربخشی واکسن و مدت زمان ایمنی ایجاد شده توسط آن می‌شود.
قبل از تزریق واکسن کرونا ورزش کنید
تغییر افکار و رفتار باعث افزایش اثربخشی واکسن و مدت زمان ایمنی ایجاد شده توسط آن می‌شود.
به نقل از سایکولوژی نیوز، اقدامات ساده‌ای مانند ورزش و خواب کافی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و اثربخشی واکسن‌های کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.
کاهش میزان افسردگی، استرس و تنهایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و یک سیستم ایمنی قوی‌تر واکنش قوی‌تر به واکسن کووید ایجاد خواهد کرد همچنین موجب کاهش خطر عوارض جانبی واکسن می‌شود.
محققان پیشنهاد می‌کنند که حتی انجام برخی ورزش‌ها و خواب خوب شبانه روز قبل از دریافت واکسن به اطمینان از اینکه سیستم ایمنی بدن در بهترین شکل ممکن قرار دارد کمک خواهد کرد.
آنلیس مدیسون، محقق ارشد این تحقیق گفت: علاوه بر عوارض جسمی کووید-۱۹، این بیماری همه‌گیر دارای یک جزء سلامت روانی به همان اندازه نگران‌کننده است که باعث اضطراب و افسردگی در میان بسیاری از مشکلات مرتبط دیگر می‌شود.
استرس‌های عاطفی و موارد مشابه آن می‌توانند بر سیستم ایمنی فرد تاثیر بگذارند و توانایی فرد در دفع عفونت‌ها را مختل کنند.
نتایج مطالعه جدید ما اثربخشی واکسن و اینکه چگونه رفتارهای سلامتی و استرس‌های عاطفی می‌توانند توانایی بدن برای ایجاد پاسخ ایمنی را تغییر دهند، مشخص کرده است. مشکل اینجاست که بیماری همه‌گیر به خودی خود می‌تواند این عوامل خطر را تقویت کند.
محققان ۳۰ سال مطالعات را مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند که عوامل روانی تاثیر عمیقی بر پاسخ سیستم ایمنی بدن دارند.
سلامتی ضعیف، استرس، افسردگی و تنهایی همگی می‌توانند پاسخ واکسن را مختل کنند با این حال، روش‌های مختلفی برای مبارزه با سلامت روان ضعیف و تقویت پاسخ ایمنی وجود دارد. به‌عنوان مثال، فعالیت‌های ورزشی معمولی با شدت متوسط ‌تا شدید می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند. حتی با وجود قرنطینه‌ها نیز می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد تا با تنهایی مقابله کند.
وی خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که مداخلات روانی و رفتاری می‌تواند پاسخگویی به واکسن را بهبود بخشد حتی مداخلات کوتاه‌مدت می‌تواند موثر باشد بنابراین، اکنون زمان شناسایی افرادی است که در معرض خطر پاسخ ایمنی ضعیف هستند تا در مورد این عوامل خطر مداخله کنیم.
عملکرد واکسن‌ها بر اساس به چالش کشیدن سیستم ایمنی بدن است. سلول‌های بدن تهدید بالقوه را شناسایی و کار علیه این تهدید را آغاز و در نهایت آنتی‌بادی تولید می‌کنند.
پروفسور جانیس کیکولت گلیزر، محقق این تحقیق گفت: در این تحقیقات بیشتر بر پاسخ آنتی‌بادی تمرکز کردیم اگرچه این تنها یک جنبه از پاسخ سیستم ایمنی ‌است.
شایان‌ذکر است، تغییر الگوهای فکری و رفتاری می‌تواند به افزایش اثربخشی واکسن و افزایش مدت زمان ایمنی کمک کند.
کد مطلب: 160398
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *