۰
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۲

۲۶ نفر نامزد پست ریاست جمهوری عراق

معاون اول رئیس پارلمان عراق از برگزاری جلسه پارلمان و بررسی پرونده ۲۶ نامزد تصدی پست ریاست جمهوری این کشور در این جلسه خبر داد.
معاون اول رئیس پارلمان عراق از برگزاری جلسه پارلمان و بررسی پرونده ۲۶ نامزد تصدی پست ریاست جمهوری این کشور در این جلسه خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، حاکم الزاملی، معاون اول رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز (شنبه) ریاست یک جلسه گسترده را در صحن پارلمان برای بررسی پرونده‌های ۲۶ نامزد تصدی پست ریاست جمهوری این کشور بر عهده داشته است.
در این بیانیه آمده است که پرونده این افراد از نظر محدودیت‌های کیفری، مسؤولیت پذیری، عدالت، مدارک تحصیلی و صحت آنها مورد بررسی قرار گرفت.
الزاملی بر لزوم اتخاذ بررسی مدارک، و رزومه‌ها به صورت تخصصی و شفاف و پرهیز از تن دادن به هرگونه فشار سیاسی که ممکن است بر مقامات مربوطه برای جلوگیری از انجام وظایف محوله به آنها وارد شود، تاکید کرد.
وی تاکید کرد که پارلمان کلیه سازوکارها، اقدامات، مقررات و محدودیت‌های اعمال شده برای هر نامزد را به دور از هر گونه گرایش، تمایلات یا تأثیرات خارجی یا داخلی تصویب کرد.
الزاملی همچنین گفت: آنچه برای ما مهم است تصمیمات و حکم‌های دستگاه قضایی درباره هر نامزد است نه اتهامات نامزدها یا هر چیزی که در رسانه‌های اجتماعی درباره آنها مطرح می‌شود.
کد مطلب: 160682
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *