۰
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۸
آمریکا:

توافق هسته‌ای در دسترس است

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت که توافق هسته ای در وین میسر بوده و باید به فوریت حاصل شود.
یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت که توافق هسته ای در وین میسر بوده و باید به فوریت حاصل شود.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز به نقل از این مقام آمریکایی که نام وی را فاش نساخت، نوشت: توافقی که نگرانی های تمامی طرف ها را مد نظر قرار دهد در دسترس است ولی اگر (چنین توافقی) در هفته های آتی انجام نشود، پیشرفت های هسته جاری ایران بازگشت ما به برجام را غیرممکن خواهد ساخت.
علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران، به منظور از سرگیری مذاکرات وین، بامداد امروز تهران را به مقصد اتریش ترک کرد. وی قرار است صبح امروز، با انریکه مورا رییس کمیسیون مشترک برجام دیدار و گفت‌وگو کند.
مذاکرات وین هفته گذشته به دلیل مشورت تیم‌های مذاکره کننده با پایتخت‌ها متوقف شده بود.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (۱۸ بهمن) در آستانه از سرگیری مذاکرات وین به ایرنا گفت: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تصمیمات لازم و ضروری در طرف‌های مقابل به ویژه واشنگتن اتخاذ شده باشد. موضوع رفع تحریم‌ها و انتفاع ایران از ابعاد اقتصادی برجام بسیار کلیدی و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: انتظار ما این است هیأت‌ها و از جمله آمریکا با دستورالعمل روشن برای عمل به تعهدات در راستای برجام و رفع تحریم برگردد. امیدواریم آنچه به عنوان اظهارات مثبت شنیده می‌شود در عمل تبدیل به تعهدات شود.
وی تصریح کرد: مقامات آمریکا باید بدانند هزینه تصمیمات مخرب و غلط و از جمله خروج غیرقانونی از برجام را از جیب ملت ایران نمی‌توانند بپردازند. باید اعتماد ملت ایران را کسب کنند و از مسیری که رفتند برگردند. منتظر می‌مانیم در وین این تغییر رفتار را به صورت عملی ببینیم. اروپایی‌ها در حوزه برجام بی عملی‌های مفصل و مکرر داشتند و تنها راه این است که به اعتراف خودشان به دقت عمل کنند.
کد مطلب: 160991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *