کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقبال رسانه های روس از سخنان رهبر انقلاب

10 اسفند 1400 ساعت 14:37

 رسانه های روسیه اعم از خبرگزاریها و رسانه های تصویری، با بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در باره اوکراین اعلام کردند: رهبر انقلاب ایران، کشور اوکراین را قربانی بحران ایجاد شده توسط آمریکا خواند.


 رسانه های روسیه اعم از خبرگزاریها و رسانه های تصویری، با بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در باره اوکراین اعلام کردند: رهبر انقلاب ایران، کشور اوکراین را قربانی بحران ایجاد شده توسط آمریکا خواند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز(سه‌شنبه) در سخنانی به مناسبت خجسته عید مبعث، مهمترین هدیه اسلام و بعثت به بشریت را دعوت به «تفکر و عقلانیت» و «تزکیه و مفاهیم اخلاقی» برای مقابله با جاهلیت دانستند وبا اشاره به شکل گیری جاهلیت مدرن در غرب به‌صورت سازمان‌یافته و با ابعاد گسترده‌تر تأکید کردند: امروز مظهر واضح و کامل جاهلیت مدرن، رژیم مافیایی امریکا است که اساساً یک رژیم بحران‌ساز و بحران‌زیست است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای اوکراین و عبرت‌های آن، این موضوع را نمونه‌ای آشکار از سیاست بحران‌سازی امریکا خواندند و افزودند: برخلاف مواضع دوگانه غربی‌ها موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت با جنگ و تخریب در همه مناطق دنیا است و علاج بحران اوکراین و قضاوت درباره آن را منوط به شناخت ریشه‌های واقعی آن می‌دانیم.
شبکه تلویزیونی راشاتودی روز سه شنبه با پخش بخشی از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم(ص) که به صورت تلویزیونی با ملت ایران و امت مسلمان جهان سخن گفتند، به نقل از ایشان گفت: اگر آمریکا نتواند بحران آفرینی کند، شرکت های تولید سلاح این کشور نمی توانند بطور حداکثری کار کنند.
رسانه روسی به نقل از رهبر معظم انقلاب افزود: ایالات متحده آمریکا نیاز به ایجاد بحران دارد تا منافع این مافیا را تامین کند. اوکراین قربانی این سیاست شد.  
راشاتودی درادامه گزارش خود افزود: بشار جعفری معاون وزیر خارجه سوریه پیشتر گفته بود که غرب از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به عنوان مهره پیاده برای تامین منافع راهبردی خود استفاده می کند.
**مناقشه اوکراین با سیاست آمریکا برای بحران افرینی درجهان مرتبط است
خبرگزاری دولتی تاس نیز در گزارشی با بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اوکراین نوشت: مناقشه کنونی پیرامون اوکراین با سیاست آمریکا برای بحران آفرینی در جهان مرتبط است.
رسانه روسی نوشت:این سخنان رهبر عالی ایران از سیمای جمهوری اسلامی ایران بطور مستقیم پخش می شد و در آن آیت الله خامنه ای خاطرنشان کرد که آمریکا اوکراین را به این وضع انداخته است.
تاس نوشت: آیت الله خامنه ای در همین حال تصریح کرد که ایران مخالف جنگ و ویرانی در هر نقطه جهان است.
**اوکراین قربانی بحران آفرینی آمریکا شد
آژانس اخبار فدرال روسیه رسانه دیگری است که سخنان رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد و در آن به نقل از آیت الله خامنه ای نوشت: اوکراین قربانی بحرانی شد که بطور عمدی توسط مقامهای آمریکایی ایجاد شده بود.
رسانه روسی به نقل از سخنان مقام معظم رهبری افزود: تشدید مناقشه در اوکراین، با تاکتیک ایالات متحده آمریکا ارتباط مستقیم دارد. واشنگتن عادت کرده است که به بحران آفرینی در مناطق مختلف جهان بپردازد.
در ادامه گزارش آژانس اخبار فدرال روسیه گفته شد که مقامهای امریکایی با کمک به نظامیان اوکراینی در مساله ارسال تسلیحات ادامه می دهند.
**آمریکا وضعیت های مناسب برای تولید هرچه بیشتر سلاح ایجاد می کند 
تارنمای روزنامه کامسامولسکایا پراودا ظهر امروز سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازتاب داد و به نقل از وی نوشت: آمریکا وضعیت هایی را ایجاد می کند که کارخانه های تولید سلاح این کشور بتوانند حداکثر سلاح را تولید کنند.
رسانه روسی نوشت: به عقیده رهبر عالی ایران، اوکراین قربانی سیاست های امریکا شده است.
سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفت تارنمای سیاسی روسی شامل ساخانیوز، اوکراینا رو، اس.ام نیوز، وستنیک قفقاز، رگنوم، لنتارو و اوراسیادیلی بازتاب داشت.  


کد مطلب: 161542

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/161542/استقبال-رسانه-های-روس-سخنان-رهبر-انقلاب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir