۰
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۴

موضع صدراعظم آلمان درباره مذاکرات وین

در حالی که مذاکرات در وین به نقاط کلیدی و اساسی رسیده و نیازمند اراده واقعی طرف غربی برای حل و فصل آنهاست، صدراعظم آلمان در سفر به فلسطین اشغالی بر اهمیت دست‌یابی به توافق در این مذاکرات در اسرع وقت، تاکید کرد.
در حالی که مذاکرات در وین به نقاط کلیدی و اساسی رسیده و نیازمند اراده واقعی طرف غربی برای حل و فصل آنهاست، صدراعظم آلمان در سفر به فلسطین اشغالی بر اهمیت دست‌یابی به توافق در این مذاکرات در اسرع وقت، تاکید کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، اولاف شولتز صدراعظم آلمان که امروز چهارشنبه برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کره است، به خبرنگاران درباره مذاکرات وین گفت: آنچه می‌خواهیم شاهدش باشیم، این است که در وین توافقی حاصل شود.
شولتز افزوذ: اکنون زمان تصمیم‌گیری فرا رسیده است. این کار نباید بیش از این به تعویق بیفتد و نمی‌تواند هم بیش از این به تعویق بیفتد.
به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام منابع خبری، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و صدراعظم آلمان، امروز در دیدار با یکدیگر درباره تحولات مذاکرات وین و احتمال امضای توافق با ایران رایزنی کردند.
 اظهارات شولتز درباره ضرورت دست‌یابی سریع به توافق در وین، هم‌زمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات وین مطرح شده است.
این در حالی است که منابع نزدیک به هیأت مذاکره‌کننده کشورمان در روزهای گذشته اعلام کردند که "اکنون دستیابی به توافق تنها با اتخاذ چند تصمیم سیاسی مشخص از سوی طرف‌های غربی ممکن است."
این منابع اعلام کردند که پیشرفت قابل توجه گفت‌وگوها و دستیابی به پیش‌نویس توافق تقریبا انجام شده است. آنها معتقدند اگر تاکنون توافق نهایی نشده، صرفا به این دلیل بوده است که طرف‌های غربی در چند موضوع از اتخاذ تصمیمات لازم خودداری کرده و تلاش دارند با تبدیل عنصر زمان به اهرم مذاکراتی، هیأت ایرانی را برای صرف نظر کردن از خواسته‌هایش تحت فشار قرار دهند.
موضوعات پادمانی و حل و فصل مسایل باقی مانده میان ایران و آژانس در چارچوب برجام یکی از موضوعاتی است که طرف ها برای حل و فصل آن در تلاش هستند.
علاوه بر این، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا درباره پیشرفت‌های انجام شده در مذاکرات بیان کرد: پیش‌نویس و درفتی از توافق آماده شده است و لازم بود که این پیش‌نویس مورد بررسی دقیق قرار بگیرد برخی از موضوعات باقی مانده بود که آقای باقری در مورد آنها دستورالعمل‌های لازم را دریافت کند که با طرف‌های مختلف در مورد آنها صحبت کنند.
خطیب‌زاده ادامه داد: متاسفانه در سه یا چند موضع اصلی طرف‌های غربی و آمریکا تصمیمات سیاسی خود را نگرفته‌اند و آنچه که در این تعهد انجام دادیم در تمامی تماس‌ها و گفت‌وگوهایمان بر این موضوع تلاش کردیم خطوط قرمز ایران منطق ایران و دلیلش در مورد این خطوط قرمز و همچنین چگونگی مرتفع کردن موضوعات باقی‌مانده کاملا برای طرف غربی روشن کنیم و مواضع ایران را در این ارتباط تبیین کنیم  و اکنون ابهامی برای واشنگتن و غرب در مورد این خطوط قرمز وجود ندارد و تاکید کردیم از خطوط قرمز خود عبور نمی‌کنیم و همانطور که گفتم الان در نقطه‌ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا در این زمینه نیست و انتظار قطعی داریم که طرف‌های اروپایی بیش از این موضوع را کش ندهند.
کد مطلب: 161590
برچسب ها: مذاکرات وین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *