۰
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰
رئیس‌جمهوری اوکراین:

من اینجا هستم، من در کی‌یف مانده‌ام

رئیس‌جمهوری اوکراین با انتشار ویدیویی جدیدی گفت که همچنان در دفتر کارش در کی‌یف به سر می‌برد و خطاب به جهان گفت که "من پنهان نشده‌ام."
من اینجا هستم، من در کی‌یف مانده‌ام
رئیس‌جمهوری اوکراین با انتشار ویدیویی جدیدی گفت که همچنان در دفتر کارش در کی‌یف به سر می‌برد و خطاب به جهان گفت که "من پنهان نشده‌ام."
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه آکسیوس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین شامگاه دوشنبه در پیامی ویدیویی از دفتر کارش گفت: «اکنون می‌خواهم چیزی بگویم. من اینجا هستم. من در کی‌یف مانده‌ام. در خیابان بانکووا. من پنهان نشده‌ام و از هیچکس هم نمی‌ترسم، حال این جنگ میهن‌پرستانه ما هر چقدر می‌خواهد طول بکشد. من اینجا هستم، اینجا مال من است و آن را رها نمی‌کنم.»
او افزود: «همانطور که می‌دانید، قبلا اینطور گفته می‌شد که دوشنبه‌ها روز سختی است. جنگی در کشورمان هست. بنابراین، هر روز دوشنبه است. و اکنون با این حقیقت کنار آمده‌ایم که هر روز و هر شب مثل آن هستند.»
زلنسکی گفت: «در حالی که تهاجم هدفمند روسیه ادامه دارد، اوکراین سر خم نکرده و با وجود کمبود تسلیحاتی به مبارزه متقابل ادامه می‌دهد. پیروزی در نهایت به دست می‌آید.»
او تاکید کرد: «اوکراینی‌ها به ویژه در منطقه جنوبی کشورمان سنگر را حفظ کرده‌ و کابوسی برای نیروهای روسی شده‌اند. آنها فراموش کرده بودند که ما از گشتی‌های پلیس و باتوم‌ها نمی‌ترسیم. ما از تانک‌ها و مسلسل‌ها نمی‌ترسیم. آن هم وقتی اصلی‌ترین چیز که "حقیقت" است، طرف ماست. مذاکرات تاکنون ناموفق بوده است، اما ما روی مذاکرات تا زمانی که بشود به مردممان بگویم که "اینطور بود که ما به صلح رسیدیم، دقیقا به صلح" ادامه می‌دهیم.»    
در این پیام ویدیویی که در تلگرام منتشر شد، زلنسکی همچنین گفت: «ما دلمان می‌خواهد بگوییم که دور سوم مذاکرات، دور پایانی است اما واقع‌بین هستیم. بنابراین ما به مذاکرات و تاکید بر مذاکرات ادامه می‌دهیم.»
جنگ روسیه علیه اوکراین وارد سیزدهمین روز خود شده است و حملات در سراسر این کشور ادامه دارد. براساس آمار خدمات اضطراری دولتی اوکراین، در جریان هفته اول حملات روسیه بیش از ۲۰۰۰ غیرنظامی کشته ‌شده‌اند. با وجود درخواست‌های مکرر زلنسکی، غرب فعلا برنامه‌ای برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع ندارد. بیش از ۱.۷ میلیون اوکراینی از ۲۴ فوریه به کشورهای دیگر آواره شده‌اند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین همچنین خواستار تحریم‌های جدید بین‌المللی علیه روسیه شد و پیشنهاد تحریم نفت روسیه و سایر صادرات از روسیه و به روسیه را داد. زلنسکی گفت که فشار اقتصادی باید افزایش یابد و در واقع تحریم تجاری بین‌المللی علیه روسیه درخواست شود.
وی در یک سخنرانی ویدئویی با اشاره به تحریم نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه گفت: «اگر تهاجم ادامه یابد و روسیه برنامه‌های خود علیه اوکراین را رها نکند به یک بسته تحریمی جدید به خاطر صلح نیاز است. صادرات به روسیه را تحریم کنید. اگر آن‌ها به قوانین متمدنانه پایبند نیستند پس نباید کالاها و خدمات را از تمدن دریافت کنند.»
رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین خطاب به کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی آمریکایی، از یهودیان آمریکایی خواست کمک کنند.
او گفت: «این رفتار کاملا نازی‌طور است. اصلا نمی‌توانم آن را طور دیگری برداشت کنم. ما از غرب جنگنده بیشتر می‌خواهیم و یک منطقه پرواز ممنوع. روسی‌ها اجازه نمی‌دهند مردم از شهرهایی که به آن حمله کرده‌اند، خارج شوند. اجازه ورود غذا و آب را نمی‌دهند و اینترنت، تلویزیون و برق را قطع کرده‌اند. تمام این اتفاقات در دوران نازی‌ها هم اتفاق افتاده بود. بقای ملت اوکراین - مسئله مشابه یهودستیزی خواهد بود... همه این میلیون‌ها نفر از بین می‌روند.»
کد مطلب: 161721
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *