۰
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۳

روسیه از شورای اروپا خارج می‌شود

در میان افزایش فشارها برای سلب عضویت روسیه در شورای اروپا، مسکو روز سه‌شنبه اعلام کرد که از این شورا خارج می‌شود.
روسیه از شورای اروپا خارج می‌شود
در میان افزایش فشارها برای سلب عضویت روسیه در شورای اروپا، مسکو روز سه‌شنبه اعلام کرد که از این شورا خارج می‌شود.
به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از "الجزیره"، این تصمیم به عضویت ربع قرن روسیه در این شورا پایان می‌دهد و همچنین به مسکو اجازه می‌دهد تا در صورت تصمیم مقامات، مجازات اعدام را دوباره اعمال کند. 
"روکسیت" اصطلاحا به این معنی است که روسیه دیگر امضاکننده کنوانسیون اروپایی حقوق بشر نخواهد بود و شهروندان این کشور نیز دیگر نمی‌توانند در دادگاه اروپایی حقوق بشر درخواستی ارائه کنند. 
وزارت خارجه روسیه هنگام اعلام تصمیم مسکو برای خروج از این شورا اعلام کرد که از این تصمیم گیری "پشیمان" نیست. 
به گزارش ایرنا، در پی تهاجم روسیه به اوکراین، تنش‌ها میان مسکو و اروپا افزایش یافته است به گونه‌ای که کشورهای اروپایی تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرده و روسیه نیز اقدامات متقابل انجام داده است. 
واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل روز سه‌شنبه خواستار رأی‌گیری شورای امنیت در مورد قطعنامه‌ای پیشنهادی با موضوع "وخامت اوضاع انسانی" در اوکراین شد. 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 
پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 
همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 
کد مطلب: 161867
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *