۰
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۱

علیزاده: گرانی مردم را کلافه کرده است

نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: گرانی همچنان مردم را خسته و کلافه کرده است و در این رابطه انتظار کنترل بیشتر و اقدام های واضح تری را داریم.
نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: گرانی همچنان مردم را خسته و کلافه کرده است و در این رابطه انتظار کنترل بیشتر و اقدام های واضح تری را داریم.
به گزارش ایسنا، محسن علیزاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری امسال به نام «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» یک بار دیگر مساله تولید را اولویت کشور اعلام کردند. در کنار آن در سال گذشته خوشبختانه با همت و وقتی که مجلس سیزدهم گذاشتند، طرح جهش تولید دانش بنیان تصویب شد. این مصوبه مهم می تواند کمک بسیار خوبی برای دولت باشد تا در عمل به این دستور مقام معظم رهبری و ارتباط بین تولید و اشتغال، گام های عملیاتی بردارد.
وی با بیان اینکه مجلس امسال موضوع اقدام های عملی و اجرایی دولت را در این زمینه رصد و بررسی خواهد کرد، گفت: در سال ۱۴۰۱ باید مجلس و دولت از رابطه خوب راهبردی برای بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش سطح رفاه مردم به خصوص در مناطق محروم کشور استفاده کنند. این مساله همانگونه که در نگاه مقام معظم رهبری مطرح شده اولویت اول مجلس و دولت سیزدهم باید باشد و در این راه اقدام های عملی و اجرایی برداشته شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با موضوع مذاکرات برجام عنوان کرد: اعضای تیم مذاکره کننده باید توجه داشته باشند هر تعهدی که به طرف غربی داده می شود، در قالب دو چارچوب و الزامات نه گانه رهبر انقلاب باشد و فرمایشات ایشان در خروجی مذاکرات وین باید دقیقا اجرایی شده و میزان انطباق آن با متن نهایی مذاکرات باید بررسی شود که از این دستورالعمل و خطوط قرمز عبور نشود. البته موضوع تکلیف و تعهد ما در مقابل خون سردار حاج قاسم سلیمانی و همه شهدا پابرجا و فراموش نشدنی است. موضوع مردم و سپاه که در معنا یکی و غیر قابل تفکیک بوده و تلاش آمریکا برای جدایی آنها چون همیشه به شکست می انجامد، چرا که ملت همیشه بیدار است. از سوی دیگر واضح است که با افزایش قیمت نفت و گاز به دنبال آمریکا فعلا به دنبال فروش ذخایر خود با قیمت های بالا و زیاده خواهی و بهانه جویی مسبب تاخیر در شکل گیری توافق و رفع تحریم و ورود نفت ایران به بازار جهانی است.
علیزاده خطاب به رئیس جمهور در رابطه با گرانی ها بیان کرد: گرانی همچنان مردم را خسته و کلافه کرده است و در این رابطه انتظار کنترل بیشتر و اقدام های واضح تری را داریم. بیش از ۷۰ درصد رای دهندگان به من مردم روستایی بوده و راه امرار معاش آنها از راه کشاورزی و دامپروری است و در دیدارها گلایه مند بوده و انتظار بیشتری از شما برای کنترل گرانی و قیمت ها دارند. به نظر می رسد گرانی های اخیر به هیچ وجه قابل تحمل نیست و منشا آن عمدتا دلال بازی و سودجویی عده ای است که قطعا دولت می تواند با تدبیر مناسب در این زمینه راهکارهایی ارائه دهد.
وی در رابطه با سرمازدگی اخیر محصولات کشاورزی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور گفت: در ایام نوروز با این مشکل به شدت مواجه بودیم که در بازدید از مزارع  ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وجود دارد که از وزیر کشاورزی می خواهیم هر چه سریع تر اقدام عاجل در این خصوص داشته باشند. لذا انتظار دارم هر چه زودتر مشکلات به وجود آمده برای کشاورزان حوزه انتخابیه پیگیری و در کمترین زمان برطرف شود.
نماینده مردم سپیدان از وزیر میراث فرهنگی، خواستار تبدیل شدن شهرستان سپیدان به منطقه ویژه گردشگری با توجه به ظرفیت های این شهرستان شد.
وی در خصوص تصمیم اخیر وزارت صمت برای اخذ عوارض صادراتی در خصوص صادرات، آن را خلاف اقتصاد مقاومتی و شعار دولت در حمایت از تولید و بورس دانست و تاکید کرد: به جای اخذ مالیات از دلالان و سوداگران چرا شرکت های صادرات محور را تحت فشار قرار می دهید؟ باید سریع تر این تصمیم با دخالت رئیس جمهور مورد تجدید نظر قرار گیرد.
وی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: شما بدون واسطه بین مردم حضور پیدا می کنید اما همین مردم نمی توانند به راحتی به ادارات و وزارتخانه ها به دلیل گیت هایی که در ورودی آنها گذاشته شده ورود کنند، لذا خواهش می کنم در دولت مردمی و انقلابی این گیت ها را بشکنید.
کد مطلب: 162520
برچسب ها: گرانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *