۰
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۴

با حامیان جدید پناهیان آشنا شوید

در پی انتقادات استاد رسول جعفریان از حجت الاسلام پناهیان، بعد از آن که رجانیوز از حمایت حسن عباسی و حجت الاسلام صدیقی از پناهیان خبر داد، سایت نزدیک به موسسه آیت الله مصباح مصاحبه ای با حجت الاسلام آقاتهرانی و حسینیان ترتیب و از دفاع آنان از پناهیان خبرداد.
آقاتهرانی در مورد نوع شخصیت آقای پناهیان اظهار داشت: آقای پناهیان انسان شایسته و باسواد و کار کرده ایی است و از طرفی واقعا بهترین سخنران ما هستند. آقای جعفریان هم انسان با سوادی است، اما سوال اینجاست که چرا آقای جعفریان این طور برخورد می کنند.
دبیر جبهه پایداری افزود: آقای جعفریان بنده را می شناسند و می دانند که بنده این حرف ها را از روی صدق می زنم، ایشان همین قدر که وقت گذاشتند و ضد آقای پناهیان مصاحبه کردند، یک وقتی را مشخص می کردند و می رفتند با آقای پناهیان یک چایی می خوردند و یک مباحثه ایی با ایشان می کردند، اگر انتقادای به وی داشت، می گفت. خداوند هم مباحثه کردن را دوست دارد.
وی گفت: آقای جعفریان اگر اختلاف نظری علمی دارند، اختلاف نظر علمی، نشست علمی می خواهد و نشست علمی با این گونه مصاحبه ها و کارهای خبری فرق دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه این گونه بیان داشت: این که آقای جعفریان بگوید که پناهیان لاطائلات می گوید حرف درستی نیست. بنده این رفتارهای آقای جعفریان را نمی پسندم.
وی گفت: این طور که که آقای جعفریان برخورد کردند اگر کسی ببیند می گوید که جعفریان با روضه و منبر مخالف است در صورتی که ایشان مخالف روضه و منبر نیستند، اما کار ایشان، کار بدی بود.
استاد حوزه علمیه در خاتمه این گونه اظهار داشت که آقای پناهیان جزء بهترین منبری های ما هستند. منبر رفتن که کار آسانی نیست، بنده خودم گاهی اوقات که می خواهم یک منبر بروم بیست و چهار ساعت قبلش مطالعه می کنم.
همچنین حجت الاسلام روح الله حسینیان در گفتگو با بی باک، شخصیت آقای پناهیان را این گونه توصیف کرد: آقای پناهیان یکی از روحانیون بسیار خوب ما است و از نظر علمی بسیار قوی هستند، همچنین جامعه ما به خصوص جوانان استقبال خوبی نسبت به ایشان دارند و این مسئله نشانگر این است که صحبتهای ایشان مستدل است و به خاطر همین مستدل بودن است که صحبت های ایشان این قدر دارای جاذبه و تاثیر گذاری است.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت: مباحثی که آقای پناهیان مطرح می کنند قطعا مطابق با متون شیعی است، ایشان آدم پر مطالعه یی است و روایات را دیده است.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در خاتمه درباره انتشار اسناد تشکر شهید مطهری و شهید بهشتی از نمایشگاه انجمن حجتیه گفت: در مورد انجمن حجتیه ما باید تفکیک قائل شویم. زمانی که انجمن حجتیه تشکیل شد انجمنی بود که حتی امام(ره) هم فتوا دادند که از سهم امام صرف انجمن حجتیه شود اما بعد از انقلاب انجمن حجتیه نتوانست خود را با انقلاب وقف دهد و حضرت امام (ره) فتوای خود را پس گرفتند و سهم امام هم دیگر در اختیار آنها قرار نگرفت و انجمن حجتیه به دلیل مواضعی که گرفت مورد تایید هیچکدام از این بزرگواران از جمله حضرت امام (ره)، شهید مطهری و شهید بهشتی نبود. بنابراین زمان را باید تشخیص دهیم که چه زمانی است خصوصا در مورد انجمن حجتیه این تفکیک را باید قائل شویم، چون که افرادی در انجمن حجتیه بودند که به انقلاب پیوستند و از نیروهای انقلابی شدند، اما انجمن حجتیه به انقلاب نپیوست.
کد مطلب: 16316
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *