۰
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۶
‌آیت‌الله مکارم شیرازی:

از بروز حوادث در مدارس جلوگیری شود

یکی از مراجع تقلید در قم تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی صحیح از بروز حوادث در مدارس جلوگیری کند
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با اظهار تأسف از بروز حادثه آتش‌سوزی برای گروهی از دانش‌آموزان اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش باید خسارت‌های ناشی از این سانحه را جبران کرده و در آینده هم با اندیشیدن تمهیدات لازم و چاره‌جویی برای حل کمبودها، اجازه بروز چنین حوادثی را ندهد.
وی در ادامه با بیان اینکه خانواده و مدرسه نخستین پایگاه‌های آموزش اعتقادات دینی به کودکان هستند، افزود: این دو نهاد مقدس نقش مؤثری در تقویت اعتقادات دینی نسل آینده دارند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر مشکل اعتقادات دینی در مدارس حل شوند، دانشگاه‌های ما هم بیمه خواهند شد و مسئولان پاکی نفسشان را در دوران مدیریت حفظ خواهند کرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تربیت دینی تنها تأمین‌کننده آخرت انسان نیست، بیان کرد: زندگی سالم و آبرومند نتیجه تربیت دینی است و اگر بی دینانی که امروز آرامش جهان را بر هم می‌زنند، تربیت دینی داشتند هرگز دست به چنین کارهایی نمی‌زدند.
وی سلامت جامعه را در گرو دین‌داری و تربیت دینی دانست و ادامه داد: پایه اصلی این امر در خانه و مدرسه پی‌ریزی می‌شود.
استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: تربیت دینی منجر به افزایش ثبات و امنیت و تقویت اراده مبارزه‌گری در مقابل دشمنان می‌شود، چراکه آنچه ملت ایران را در ۸ سال جنگ تحمیلی به پیروزی رساند، روحیه شهادت‌طلبی و ایمان به معاد بود.
این مرجع تقلید با اشاره به هراس دشمنان از تربیت صحیح دینی جوانان مسلمان گفت: آموزش و پرورش باید به دنبال کارهای ریشه‌ای باشد که ایجاد دانشگاه فرهنگیان یکی از این اقدامات به شمار می‌رود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر ارتباط بیشتر حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یادآور شد: حوزه‌های علمیه دریایی از معارف الهی و ناب هستند که سرمایه عظیم را در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌دهند.
وی اذعان داشت: اقدامات مثبت باید در آموزش و پرورش به صورت یک عرف درآید تا آیندگان نتوانند به وسیله بخشنامه و دستور آن را حذف کنند.
کد مطلب: 16333
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *