کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وعده امیر قطر به تماشاگران ایرانی جام جهانی

22 ارديبهشت 1401 ساعت 15:48

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود امیر قطر به تهران، با اشاره به سطح روابط مناسبات دو کشور، از مواضع قطر در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در قبال جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.


معاون اول رییس جمهور در بدو ورود امیر قطر به تهران، با اشاره به سطح روابط مناسبات دو کشور، از مواضع قطر در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در قبال جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

 
به گزارش ایسنا، مخبر همچنین با اشاره به حضور صهیونیست‌ها در منطقه و شهادت روز گذشته خبرنگار الجزیره توسط رژیم اشغالگر در سرزمین های اشغالی، مواضع دولت قطر را در این خصوص ارج نهاد.
 
وی بر گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه و منطقه ای تهران و دوحه و نقش این روابط در توسعه صلح، ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد و خواستار توجه به برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور شد.
 
معاون اول رییس جمهور همچنین بر نقش و اثرگذاری توسعه همکاری های ایران و قطر در ساماندهی و حل و فصل بحران برخی کشورهای منطقه نظیر یمن و افغانستان تاکید کرد.
 
وی توسعه روابط بانکی و اقتصادی را در راستای همکاری دو کشور با اهمیت برشمرد و گفت: توسعه روابط بانکی و تجاری میان ایران و قطر می تواند به تسهیل روابط و مراودات تجار و سرمایه گذاران دو کشور کمک کند.
 
مخبر با اشاره دیدارهای مسئولین ارشد دو کشور و توافقات صورت گرفته برای همکاری مشترک در برگزاری جام جهانی قطر ، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در زمینه برگزاری این مسابقات در قطر خبر داد.
 
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در این دیدار، روابط دو کشور را تاریخی و مستحکم توصیف کرد و ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، دیدارهای خود با مقام معظم رهبری و رییس جمهور را پراهمیت توصیف کرد.
 
وی با اشاره به عمق روابط تهران و دوحه، افزود: در مقاطع حساس و اثرگذار است که سطح روابط و مناسبات دو کشور نمایان و آشکار می شود. 
 
امیر قطر با اشاره به زمان برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور در آینده نزدیک، گفت: از مسئولین طرف قطری خواسته ام با شناسایی زمینه همکاری های دو کشور، بسترسازی لازم را انجام دهند تا به سطح مطلوبی از مناسبات اقتصادی فیمابین دست پیدا کنیم.
 
وی از تسهیل فرایند صدور ویزا برای تماشاگران ایرانی علاقه مند به حضور در جام جهانی قطر خبر داد و با اشاره به سفر هیات قطری به کیش جهت همکاری با ایران در زمینه برگزاری جام جهانی، از پیشنهادات و همکاریهای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه قدردانی کرد.
 
امیر قطر همچنین از معاون اول رییس جمهور کشورمان برای سفر به این کشور در جهت تقویت و تحکیم مناسبات سیاسی و اقتصادی فیمابین دعوت کرد.


کد مطلب: 163483

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/163483/وعده-امیر-قطر-تماشاگران-ایرانی-جام-جهانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir