۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۷
نماینده روسیه ونقد رویكرد غرب نسبت به سوریه ؛

بعضی اعضای شورای امنیت جاروجنجال تبلیغاتی براه انداخته اند

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از رویكرد غرب نسبت به بحران سوریه گفت برخی از اعضای شورای امنیت عملیات تبلیغاتی وسیعی را علیه حكومت سوریه براه انداخته اند.
بعضی اعضای شورای امنیت جاروجنجال تبلیغاتی براه انداخته اند

'ویتالی چروكین' در پایان جلسه شورای امنیت كه در ارتباط با بررسی ماموریت نیروهای ناظر صلح بین المللی در سوریه تشكیل شده بود گفت برخی از اعضای شورای امنیت با راه انداختن جنجال تبلیغاتی كه در حدود پانزده ماه آن به راه انداخته اند و بشدت تكرار می كنند كه حكومت سوریه مردم عادی و معترضان غیر مسلح را می كشد و این در صورتی است كه سخن آنها با واقعیت ها به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

وی با تاكید بر تمایل روسیه به ادامه فعالیت نیروهای ناظر صلح بین المللی در سوریه گفت: اعضای شورای امنیت روز پنجشنبه در این خصوص گفت وگوهای سازنده ای را داشته اند.

چروكین افزود: حضور این نیروها در سوریه برای مسكو بسیار مهم است و این در حالی است كه برخی از كشورها خواهان تمدید ماموریت این نیروها نیستند.

وی اظهار داشت كه مخالفان تمدید ماموریت نیروهای ناظر صلح در سوریه، هیچ استراتژی روشنی برای متوقف ساختن ماموریت آن ها ندارد.

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل تاكید كرد: كسانی كه خواستار توقف فعالیت ناظران صلح در سوریه هستند، توقف خشونت ها را نمی خواهند و احتمالا چیز دیگری در ذهن خود دارند، ولی ما معتقدیم این ناظران باید به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در این رابطه به احضار معاون 'كوفی عنان' از دمشق به پاریس در هفته گذشته اشاره كرد و گفت : از اینكه در شرایط بشدت بحرانی دمشق معاون عنان توسط فرانسوی ها فراخوانده شده، بشدت شگفت زده است و دلیل این اقدام را نمی فهمد.

چروكین با اشاره به كناره گیری كوفی عنان از سمت خود در سوریه نیز گفت به نظر می رسد دست هایی در كار است تا ماموریت وی را به شكست بكشاند.

کد مطلب: 1635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *