کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی دکوراسیون منزل

24 ارديبهشت 1401 ساعت 16:14


استفاده از شیشه سکوریت امروزه در طراحی داخلی منازل بسیار پرکاربرد شده است ، شیشه سکوریت به عنوان یکی از متریال محبوب در این صنعت تبدیل شده است ، بنابراین بسیاری از معماران و طراحان داخلی از این متریال در ساخت سازه ها استفاده می کنند ، پارتیشن شیشه ای منزل نیز همانند ساختمان های اداری و تجاری کاربردی می باشد ، شیشه های تقسیم کننده که به عنوان دیوارهای شیشه ای کاربری دارند به خوبی توانسته اند جایگزین دیوارهای گچی و آجری شوند ، این دیوارهای شیشه ای را می توان در پذیرایی ، اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و بالکن استفاده کرد ، در واقع هر فضایی که نیاز به دیوار کشی داشته باشد می توان از پارتیشن ها برای اینکار استفاده کرد . پارتیشن های شیشه ای از جنس شیشه سکوریت و یا لمینت ساخته می شوند ، که مقاومت بسیاری در برابر ضربه و تغییرات دمایی دارند بنابراین نگران شکسته شدن این متریال مستحکم نباشید ، حتی در صورت شکسته شدن پارتیشن ، شیشه ها به زمین ریزش نمی کنند و در جای خود باقی می مانند بدین ترتیب احتمال آسیب دیدگی به افراد وجود ندارد.

پارتیشن های شیشه ای به خوبی نور را از خود عبور می دهند و به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کنند ، دیوارهای گچی مانع از دیده شدن تمام فضا به طور یکجا می شوند به همین دلیل فضای خانه کوچک دیده می شود ، این دیوارهای شیشه ای فضای کمی را اشغال می کنند و به راحتی نصب می شوند همچنین زمان کمی برای اجرا و راه اندازی نیاز دارند ، و همانند دیوارهای آجری فضا را کثیف و شلوغ نمی کنند.
از آنجایی که پارتیشن های شیشه ای جایگزین بسیار خوبی برای دیوارهای از چنس آجر و گچ هستند بنابراین باید تمامی کاربرد این دیوارها را با خود داشته باشند ، برخی از فضاهای منزل هماندد اتاق خواب و سرویس بهداشتی یک فضای اختصاصی هستند که فرد نیاز به امنیت و حریم خصوصی می باشد ، از آنجاییکه از دیوارهای آجری نوری عبور نمی کند ، امنیت به طور کامل برقرار است ، اما در مورد پارتیشن های شیشه ای لازم به ذکر است که این مساله قابل حل است.پارتیشن های شیشه ای انواع محتلفی دارند که هریک از مدل های آن را می توان متناسب با محل نصب و کاربری که دارند استفاده کرد. پارتیشن ها به دلیل شفاف بودن شیشه ها بسیار زیبا و جذاب هستند اما اگر نیاز به حفظ حریم خصوصی دارید می توانید از پارتیشن شیشه ای مات برای اینکار استفاده کنید . اغلب افراد برای مکان هایی همچون اتاق خواب و حمام از پارتیشن های شیشه ای مات و یا نیمه مات استفاده می کنند. پارتیشن بندی حمام امروزه یکی از جدیدترین سبک های معماری می باشد که در سرویس های بهداشتی اجرا می شود، با تفکیک فضای استحمام از سایر نقاط ، دیگر نیازی به تمیز کردن کل فضای حمام بعد از هر بار استحمام نمی باشد .
درساخت پارتیشن شیشه ای برای منازل می توان از پارتیشن های دوجداره جهت عایق پذیری نیز استفاده کرد بدین ترتیب تا حد زیادی از ورود سرو صدا به داخل و بیرون جلوگیری می شود.
بالکن شیشه ای
بالکن شیشه ای یکی  دیگر از انواع پارتیشن بندی می باشد که در بالکن و تراس کاربرد دارد. شیشه بالکن دیواری شیشه ای می باشد که جهت جلوگیری از سقوط افراد و اشیا به پایین ، جلوگیری از برودت هوا ، خیس و کثیف شدن بالکن ،نفوذ حشرات موذی به داخل نصب می شود. بالکن شیشه ای و نرده شیشه ای دو سازه ای هستند که جهت حفاظت از جان افراد در بالکن ها نصب می شوند. نرده های شیشه ای بسیار مستحکم هستند ، شیشه های سکوریت توسط پایه هایی از جنس فولاد و یا استیل به زمین متصل می شوند که در صورت نصب اصولی و صحیح ماندگاری بالایی دارند ، اما از آنجاییکه ارتفاع محدودی دارند و تا سقف کشیده نشده اند ، امنیت کمتری نسبت به بالکن شیشه ای دارند ، همچنین شیشه بالکنی در جلوگیری از ورود گرد وغبار ، بارش برف و باران و عایق پذیری در برابر آلودگی های صوتی عملکرد بهتری دارند .
پارتیشن بندی شیشه ای بالکن ، می تواند به صورت ثابت و یا متحرک نصب شود ، نوع اجرای هر یک از دو مدل به نوع کاربری آن بستگی دارد ، در پارتیشن بندی ثابت ، نور طبیعی به داخل وارد می شود ، و می توان شاهد مناظر از پشت شیشه بود ، از ورود گرد و غبار و بارش برف و باران به داخل جلوگیری می شود اما دیگر امکان بهره مندی از فضای آزاد بیرون نمی باشد ، معمولا افرادی که می خواهند فضای بالکن را به فضای منزل اضافه کنند و از آن برای بزرگتر کردن خانه استفاده کنند از بالکن شیشه ای ثابت استفاده می کنند ، برای این نوع پارتیشن اغلب از شیشه های مات استفاده می شود تا حریم خصوصی نیز حفظ شود.
اما در بالکن شیشه ای متحرک می توان اسلاید ها را روی هم جمع کرد و در یک سمت دیوار قرار داد و در فصول گرم سال از هوای مطبوع بیرون لذت برد و در صورت نیاز مجدد اسلاید ها را به صورت یک دیوار شیشه ای کنار هم قرار داد و از ورود هوای سرد بیرون به داخل جلوگیری کرد.
قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک به دلیل استفاده از یراق آلات مخصوص و هزینه ی نصب نسبت به نوع ثابت بالاتر می باشد ، به همین دلیل برخی از افراد نوع ثابت را انتخاب می کنند . در هر دو نوع ثابت و متحرک می توان از شیشه های دو جداره برای جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل استفاده کرد .در واقع متناسب با نیار کاربرد امکان هر گونه سفارشی سازی در ساخت پارتیشن های شیشه ای ممکن می باشد.
کلام آخر
همین طورکه در مطالب بالا اشاره شد ، بالکن شیشه ای به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار ، و حافظت از سقوط افراد و اشیا در بالکن ها و تراس نصب می شوند، برخی از افراد برای اینکه هزینه ها را کاهش دهند از بالکن شیشه ای ثابت استفاده می کنند برخی دیگر نیز نرده شیشه ای را گزینه ی مقرون به صرفه تری می دانند. این موضوع به کاربری سازه در محل نصب بستگی دارد.به طور کلی پارتیشن های شیشه ای امروزه جایگاه ویژه ای را در معماری داخلی منازل پیدا کرده اند و توانسته اند به خوبی جایگزین دیوارهای گچی شوند.
شرکت درتیس یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده در زمینه ی ساخت انواع پارتیشن های شیشه ای می باشد.این شرکت تولیدی در ساخت تمامی محصولات خود از مواد درجه یک و با کیفیت استفاده می کند و جهت آسودگی خیال مشتریان و تضمین کار خود ، گارانتی بی قید و شرط برای محصولات تولیدی خود را به مشتریان ارائه می دهد.درتیس با حذف واسط ها محصولات خود را با قیمت پایین تری از بازار به دست مشتری می رساند ، شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید.همچنین جهت مشاهده ی نمونه کاهای اجرا شده توسط تیم درتیس به وبسایت ما به آدرس https://doortis.ir مراجعه نمایید.راه های ارتباطی با درتیس
34 30 11 44 021
562 572 1 0912
منبع : doortis.ir


کد مطلب: 163533

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/163533/کاربرد-پارتیشن-شیشه-طراحی-دکوراسیون-منزل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir