۰
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳

هوای ناسالم تهران برای گروه‌های حساس

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز ( ۲۵ اردیبهشت ماه) با شروع تردد خودروها و عدم وزش باد موثر کیفیت هوای تهران  دربرخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد همچنین احتمال تشدید غلظت آلاینده ازن نیز با توجه به فراهم بودن شرایط وجود دارد.
هوای ناسالم تهران برای گروه‌های حساس
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز ( ۲۵ اردیبهشت ماه) با شروع تردد خودروها و عدم وزش باد موثر کیفیت هوای تهران  دربرخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد همچنین احتمال تشدید غلظت آلاینده ازن نیز با توجه به فراهم بودن شرایط وجود دارد.
به گزارش ایسنا بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز(۲۵ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است. 
عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند علاوه‌ بر این با توجه به افزایش دما و فراهم شدن شرایط مناسب جهت تولید آلاینده ازن، در برخی ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در بر خی مناطق وجود خواهد داشت. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها می‌شود، هرچند با آغاز تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست. وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، بااین‌حال افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد. 
با افزایش تدریجی تندی باد تا ساعات پایانی دوشنبه کاهش غلظت ذرات معلق در بیشتر مناطق مورد انتظار خواهد بود، اگرچه وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و ورود آن از نواحی غربی کشور کاهش کیفیت هوا را به‌ دنبال خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.
 
کد مطلب: 163551
برچسب ها: آلودگی هوا تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *