۰
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶

وزش باد شدید در تهران

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.
به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش متوسط باد و از بعد از ظهر دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) گاهی نیمه‌ابری و وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در بخش‌های شمالی گاهی همراه با رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
از اواخر وقت امشب تا بامداد سه‌شنبه (۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت) در بعضی ساعت‌ها نفوذ و گسترش گرد وغبار انتقالی غربی، گاهی کاهش دید و کاهش محسوس کیفیت هوا به‌ویژه در نیمه‌غربی و جنوبی مورد انتظار است.
طی امروز و فردا افزایش نسبی دما و روز سه شنبه کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از سه شنبه تا پنجشنبه(۲۷ تا۲۹ اردیبهشت)، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مورد انتظار است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
آسمان تهران فردا(۲۶ اردیبهشت ) کمی ابری، گاهی گرد و خاک در بعد از ظهر نیمه ابری و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد وگاهی وزش باد شدید با  وزش باد و گرد وخاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح زردرنگ از وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، در بعضی ساعت‌ها کاهش دید و کیفیت هوا به‌ویژه در نواحی غربی، جنوبی و مرکزی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق در نواحی شمالی و ارتفاعات از دوشنبه تا سه شنبه( ۲۶ تا ۲۷ اردیبهشت)خبر داد.
این مخاطره روز دوشنبه به صورت وزش باد نسبتا شدید و از عصر وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید، احتمال نفوذ و گسترش گرد وغبار انتقالی غربی و کاهش کیفیت هوا، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق به ویژه در نواحی شمالی و ارتفاعات و سه شنبه به‌صورت وزش باد شدید گاهی وزش باد خیلی شدید به‌ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان، گاهی گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اجسام پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از قرار گرفتن کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری تنفسی در فضای باز، مدیریت در نگهداری تاسیسات حساس به گردوخاک و پرهیز از سفرهای غیر ضروری، مستحکم کردن پوشش گلخانه‌ها و سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، خودداری از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم تردد در کنار سازه‌های نیمه تمام، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک، پرهیز از کوهنوردی و تردد در حاشیه مسیل‌ها را توصیه می‌کند.
به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
کد مطلب: 163570
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *