کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاص ۳۸ هزار میلیارد به رتبه بندی معلمان

28 ارديبهشت 1401 ساعت 16:31

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ۶ ماه گذشته تا امسال ۳۸ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داده شده است، گفت: قطعا نظام برنامه ریزی و پشتیبانی در وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های دولتی برای حضور ثمربخش معلم، ماموریت ویژه ای برعهده دارند که براین اساس می توانند دانش آموز در تراز انقلاب تربیت کنند.


معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ۶ ماه گذشته تا امسال ۳۸ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داده شده است، گفت: قطعا نظام برنامه ریزی و پشتیبانی در وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های دولتی برای حضور ثمربخش معلم، ماموریت ویژه ای برعهده دارند که براین اساس می توانند دانش آموز در تراز انقلاب تربیت کنند.
به گزارش ایسنا، احمد محمود زاده، معاون وزیر، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان غیر دولتی منتخب جشنواره جلوه‌های ویژه معلمی که در سالن ایثار بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی، نیروی انسانی با نگاه روحیه انقلابی و جهادی است، موضوعی که در تمام اسناد بالادستی، به ویژه در سند بیانیه گام دوم انقلااب اشاره زیادی به این موضوع شده است.
وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری نیروی انسانی را مهم ترین و بزرگترین سرمایه کشور و تعلیم و تربیت را رکن اصلی تمدن سازی قلمداد کرده اند.
محمودزاده گفت: اسناد بالادستی در تعلیم و تربیت و تربیت نیروی انسانی و بیانیه گام دوم انقلاب، در راستای تمدن سازی در ۳ عنصر کلیدی تربیت و مسئولیت پذیری جوانان، جایگاه علم و پژوهش، خودسازی و جامعه سازی تاکید بیشتری داشته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عمدتا بر دوش نظام تعلیم و تربیت گذاشته شده و ماموریت خطیری است که در سند تحول بنیادین مشخص شده است.
وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب، در تراز حیات طیبه، مباحث اعتقادی، اخلاقی و همه خصوصیاتی که در حوزه نیروی انسانی باعث تمدن سازی خواهد بود باید در بستر جامعه سازی شکل بگیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: عنصر اصلی تربیت نیروی انسانی، در کشور جایگاه معلم است که تضمین کننده این نگاه کلیدی به آموزش و پرورش خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین، معلم به عنوان هدایت کننده و اسوه ای امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت نقش دارد، خاطرنشان کرد: آموزگار مهم ترین عنصر در تحقق نظام رسمی تعلیم و تربیت کشور است و براساس آموزه های دینی، جایگاه معلمان در شان پیامبران قرار داده شده است که ما برای نقش تربیت معلمان باید برنامه های کلان داشته باشیم.
محمودزاده با بیان اینکه معلمان امروز باید مجهز به شایستگی های مربوط به دانش تربیتی، دانش تخصصی و حوزه های عمومی باشند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در تمام جلساتی که با اصحاب تعلیم و تربیت در حوزه آموزش وپرورش و وزارت علوم برگزار شده است، به موضوع امیدآفرینی در بین جوانان و شاگرد پروری تاکید ویژه ای داشته اند.
وی یادآور شد: اگر اعتقاد به این موضوع وجود دارد که آینده کشور در لحظه به لحظه حضور معلم در کلاس درس، مهندسی و طراحی و خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی در کلاس های درس صورت می گیرد و معلم نقش محوری و تعیین کننده برای این طراحی دارد، قطعا نظام برنامه ریزی و پشتیبانی در وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های دولتی برای حضور ثمربخش معلم، ماموریت ویژه ای برعهده دارند که براین اساس می توانند دانش آموز در تراز انقلاب تربیت کنند.
محمودزاده گفت: مسیر در طول سال های گذشته به دست معلمان طی شده و امروز نیز به دنبال این موضوع هستیم که تعداد آن ها باید افزایش پیدا کند.
این مقام مسئول افزود: نگاه دولت سیزدهم به رتبه بندی در موضوع آموزش و پرورش در عدد و ارقام دیده می شود و افزایش اعتبارات از ۹.۲ درصد به بیش از ۱۳ درصد و اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان از ۶ ماه گذشته تا امسال کمک خواهد کرد که هر معلمی به جایگاه اصلی در موضوع معیشت، نگاه و مرجعیت قرار گیرد؛ این موضوع باید در مدارس غیردولتی نیز مدنظر باشد.
وی در انتها گفت: دولت نسبت به مدارس غیردولتی برنامه های ویژه ای تدارک دیده است که باعث بهبود شرایط این مدارس و معلمان مشغول به کار در این مدارس خواهد شد.


کد مطلب: 163699

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/163699/اختصاص-۳۸-هزار-میلیارد-رتبه-بندی-معلمان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir