; ?>; ?> مساله مسکن کابوس مستاجران است - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۴

مساله مسکن کابوس مستاجران است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران از قوه قضاییه خواست که با مفسدانی که باعث افزایش اجاره بها می شوند با قاطعیت برخورد کند.‌
مساله مسکن کابوس مستاجران است
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران از قوه قضاییه خواست که با مفسدانی که باعث افزایش اجاره بها می شوند با قاطعیت برخورد کند.‌
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های امروز نماز جمعه تهران گفت: ستاد برگزاری نماز جمعه با نهادهای مسول در آستانه روز ملی اهدای عضو و اهدای زندگی اقدام ارزشمندی کرده و آن ثبت نام از نمازگزاران جمعه برای اهدای عضو است.
وی افزود: روز سوم خرداد یک نقطه عطف محسوب می شود که در زمان خود سرنوشت ساز بود و برای جمهوری اسلامی  الهام بخش است. یک حماسه بی بدیل که حاصل اتحاد و انسجام نیروهای مومن در ارتش و سپاه و نیروهای مردمی و تدابیر عالی خردمندانه بود که آن فتح بزرگ را برای ملت ما به ارمغان آورد.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای روحانی در دفاع مقدس ادامه داد: امسال چهلمین سال این حماسه بزرگ است که فرصت خوبی است تا ابعاد شناخته و ناشناخته این حماسه بزرگ را بررسی کنیم.
وی افزود: دشمنان روی فتح خرمشهر حساس اند. فتح خرمشهر نماد منطق همیشه پیروز مطرح می شود. خوشبختانه ملت ما طعم شیرین عمل منطقی که در فتح خرمشهر داشتیم را چشیدند و در مرزهای جهانی حرکت می‌کنیم؛ اینها خرمشهرهایی است که به همت جوانان فتح شد. خرمشهرهای دیگر هم هست و یکی از آن   مساله جمعیتی است که آینده ما را تهدید می کند و باید به همت مردم و مسولین فتح شود و یک خرمشهر هم خرمشهر عرصه های  مدیریتی کشور  است که نیازمند تدابیر ویژه است.  
وی با اشاره به  مساله اجاره بها و ودیعه مسکن که مجلس به آن  توجه  کرده است گفت:  مساله مسکن، مساله بسیار حیاتی برای مردم ماست. جریان مسکن‌ ملی در دستور کار است. مساله مسکن در شرایط کنونی مخصوصا در تابستان برای کسانی که از اقشار ضعیف و مستاجرند کابوس است. ما شنیدیم دو فوریتی را مجلس در این زمینه  تصویب کرده است و  فوری تر از این حرفاست معلوم است که قوانین قبلی کارامد نبوده است.
وی تاکید کرد: منطقی سازی اجاره بها  مهم است البته مالکان خانه هم حقی دارند اما باید منطقی باشد.  هم توقع داریم به لحاظ قانونی تقویت شود و  هم از دولت توقع داریم تدابیر ویژه ای داشته باشد و  تعزیرات هم کنترل بازار اجاره را  در دستور  کار قرار داد و تسهیل افزایش وام ودیعه هم انجام شود.‌
حاج علی اکبری تصریح کرد: روند اخد مالیات از خانه های خالی باید تقویت و تسریع شود. از قوه قضاییه توقع داریم با مفسدانی که باعث افزایش اجاره بها می شوند با قاطعیت برخورد کند.‌
وی تاکید کرد: این وضعیت که "یا مبلغ مورد نظر را بپرداز یا خانه را خالی کن"، رنج دهنده است. مجلس منطقی سازی اجاره بها را به صورت تقنینی تقویت کند.
علی‌اکبری با بیان اینکه اقتصاد کشور دارای مشکلات اساسی است، گفت: هنوز ساختار معیوب و عناصر نفوذی در آن وجود دارد، خوشبختانه اخیراً دولت محترم بخشی از این عملیات را آغاز کرده است.
خطیب نماز جمعه  تهران تصریح کرد:  هنوز در بخش‌ها و میادینی خرمشهرهای فتح نشده داریم که امت ما باید با تبعیت از امام، حفظ انسجام، داشتن برنامه‌های دقیق و نقشه‌های روشن برای فتح آنها عازم شوند. اگرچه فتح این عرصه‌ها از جریان حماسه فتح خرمشهر سخت‌تر خواهد بود، اما باید این کار باید صورت بگیرد. در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سبک زندگی، حوزه دیپلماسی، فضای مجازی و امثال اینها بخش‌های فراوانی هستند که منتظر حضور و فتح دلاورانه فرزندان اسلام هستند. یکی از موارد اساسی این روزها، خرمشهر اقتصادی است که باید فتح شود. سالهاست رهبر انقلاب به این نکته تاکید دارند و این بدان معناست که این حوزه دارای مشکلات اساسی است و هنوز اندیشه‌های غیرانقلابی، عناصر نفوذی، جولان مفسدان و ساختارهای مغلوب وجود دارد. این وضع یک راه حل دارد و آن مقاومت اقتصادی است.
کد مطلب: 163764
برچسب ها: مستاجران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *