; ?>; ?> با دیدنی ترین موزه‌های رشت آشنا شوید - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۸

با دیدنی ترین موزه‌های رشت آشنا شوید

موزه های رشت یکی از جاذبه­های جذاب و دیدنی این شهر هستند. سالانه افراد بسیار زیادی از سراسر ایران و حتی کشورهای دیگر به این شهر سفر کرده و از موزه­ها و دیگر مکان­های دیدنی این شهر بازدید می­کنند. مطمئناً تاکنون بارها شنیده­اید که رشت را یکی از زیباترین و بهترین شهرهای ایران می­دانند.
برخی از افراد برای سفر به این شهر به جای استفاده از ماشین شخصی، نسبت به تهیه بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس اقدام می­کنند. در رشت جاذبه­های بسیار زیادی وجود دارد که هر فرد برای یک بار هم که شده، باید از آن­ها دیدن کند. موزه های رشت که در ادامه در مورد آن­ها صحبت می­کنیم از مهم­ترین جاذبه­های شهر رشت هستند. در این مطلب قصد داریم جهت بالابردن اطلاعاتتان کمی در مورد موزه­های این شهر زیبا بیش­تر صحبت کنیم.
موزه های رشت
قرار است در این جا در مورد شهر تاریخی گیلان صحبت کنیم که در دلتای سپید رود واقع شده است. اگر به پیشینه­ی این استان نگاه می­کنیم، متوجه خواهیم شد که در طول زمان تمدن­ها و انسان­های مختلفی در این استان حضور داشتند. از این جهت است که موقعیت استان گیلان را خاص و ویژه می­دانند. نظریات باستان شناسی نیز در این باره می­گوید که گیلان دارای تمدنی 3000 ساله است و می­توان آن را شبیه مارلیک و املش دانست.
فرهنگ بومی این استان و وجود آثار باقی مانده از تمدن­های قدیمی و کهن، باعث شده است که در طول زمان موزه های رشت ایجاد شوند و به یک مکان گردشگردی تبدیل شوند. در ادامه به معرفی دیدنی­ترین موزه­های این شهر می­پردازیم.
موزه میرزا کوچک خان جنگلی
از مهم­ترین موزه ­های رشت، می­توان به موزه­ی میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد. این موزه در گذشته خانه­ی میرزا کوچک خان بوده است و در حال حاضر به عنوان موزه­ای جهت بازدید عموم مردم تبدیل شده است. در این خانه شاهد معماری سنتی و زیبایی هستیم. همچنین اشیاء بسیار قدیمی در آن قرار دارد. اگر به رشت سفر کردید، بازدید از این موزه­ی میرزا کوچک خان را حتما در برنامه­ی خود داشته باشید.
موزه باستان شناسی و مردم شناسی
یکی دیگر از دیدنی­ترین موزه های رشت، موزه­ی باستان شناسی و مردم شناسی است. آثار بسیار ارزشمندی در این موزه قرار دارد و آن را به نام موزه­ی گنجینه نیز می­شناسند. در این موزه، تاریخ و فرهنگ غنی مردمان رشت به چشم می­خورد. لازم به ذکر است که برخی از آثار موجود در این موزه، مربوط به پیش از تولد مسیح است. از آثار باستانی موجود در این موزه، می­توان به آثاری همچون مهره­های چندهزارساله، کتیبه­های باستانی، سکه­های بسیار قدیمی، مجسمه­های کوچک دست ساز، اشیاء سفالی و … اشاره کرد.
موزه میراث روستایی رشت
یکی دیگر از بهترین موزه های رشت، موزه میراث روستایی نام دارد. این موزه در پارک جنگلی سراوان رشت واقع شده است. بازدید از این موزه، می­تواند به خوبی سبک زندگی، معماری، فرهنگ، صنایع دستی، غذاهای محلی، پوشاک و … مردم شهر را یادآور شود. 28 مجموعه مسکونی در این موزه قرار دارد و در طول این سال­ها تلاش کرده­اند که فضای سنتی و روستایی آن را به شکل خاصی بازسازی کنند.
موزه تاریخ طبیعی
یکی از منحصر به فردترین موزه های رشت که دیدن آن به گردشگران پیشنهاد می­شود، موزه تاریخ طبیعی رشت است. در این موزه شاهد طراحی خاص و ویژه هستیم و محلی است که در آن می­توان با گونه­های مختلف جانوری از نزدیک آشنا شد. جالب است بدانید که در این موزه، امکان مشاهده­ی گونه­های منقرض شده نیز وجود دارد و اطلاعات مربوط به هر گونه­ی جانوری نیز به طور دقیق و کامل در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در قسمتی از موزه نیز، صحنه­های دیدنی از زیستگاه بازسازی شده گیلان به چشم می­خورد.
موزه آبزیان رشت
در موزه آبزیان رشت، بیش از 700 گونه­ی خاص آبزیان وجود دارد. در کنار هر کدام از گونه­ها، اطلاعات کاملی قرار دارد که با مطالعه­ی آن، افراد می­توانند با گونه­های خاص آبزیان به خوبی آشنا شوند. وسعت این موزه نیز 90 متر مربع است. موزه آبزیان نسبت به دیگر موزه­ های رشت، شهرت خاصی پیدا نکرده است. معمولاً بازدیدکنندگان آن دانشجویانی هستند که در رشته شیلات و دیگر رشته­های مرتبط فعالیت می­کنند. با این حال، خالی از لطف نیست که در صورت سفر به این شهر از این موزه­ی خاص دیدن کنید.
موزه شهرداری رشت
بسیاری از افراد جذابیت این شهر را مربوط به میدان شهرداری آن می­دانند. کاخ زیبای شهرداری رشت و محیط زیبای اطراف آن، یکی از دیدنی­ترین مناطق رشت به شمار می­رود. موزه شهرداری از خاص­ترین موزه های رشت است و آن را به عنوان ساختمانی زیبا و باشکوه می­شناسند. ساختمان این موزه جلوه­ی خاصی به شهر بخشیده است و از مهم­ترین جاذبه­های گردشگری رشت محسوب می­شود. گردشگران می­توانند از فضای داخلی این ساختمان دیدن کنند و شاهد شاهکار معماری آن باشند. لازم است یادآور شویم که میدان رشت را ازدیدنی­های خاص این شهر می­دانند. در بزرگترین رقابت طراحی جهان در سال 2017، جایزه بین المللی به طراحی این میدان تعلق گرفت.
قطارهای فدک
قطار فدک در حال حاضر از بهترین قطارها با امکاناتی ویژه و خاص هستند. اولین قطار پنج ستاره ایرانی که توانسته است با توجه به استانداردهای نوین و ارائه بهترین خدمات، گامی مهم و اساسی در جهت پیشرفت صنعت ریلی کشورمان ایران بردارد. سفرهای با قطارهای فدک می­تواند یک تجربه­ی خاص و متفاوت را به ارمغان آورد. راحتی و آسایش مسافرین از مهم­ترین فاکتورهایی است که مهمانداران قطار در طول سفر به آن توجه ویژه­ای دارند و علاوه بر این موضوع تلاش می­شود با سرو بهترین و متنوع­ترین غذاها و همچنین آیتم­های مختلف و خاص دیگر، لذت سفری به یاد ماندنی را به مسافرین خود منتقل کنند. اگر قصد سفر به رشت را دارید برای تهیه بلیط قطار تهران رشت رفت و برگشت می‌توانید از خدمات ما در قطار فدک استفاده کنید.
 
کلام آخر
در این مطلب تلاش کردیم بهترین و منحصر به فردترین موزه های رشت را معرفی کنیم و اطلاعات کاملی در مورد هر کدام از آن­ها در اختیارتان قرار دهیم. همچنین دانستید که با قطار فدک، اولین قطار پنج ستاره ایران، می­توانید سفری خاص­تر و به یادماندنی­تر داشته باشید.با قطارهای فدک می منحصر به فردترین موزه های رشتموزهرفته است.ردی تبدیل شوند.
 
کد مطلب: 163776
برچسب ها: موزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *