۰
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۳

آمریکا ۵گروه را از فهرست تروریسم حذف کرد

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد واشنگتن پنج گروه را که گمان می رود منحل شده اند، از فهرست موسوم به سازمان های تروریستی خارجی خود حذف کرده است.
آمریکا ۵گروه را از فهرست تروریسم حذف کرد
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد واشنگتن پنج گروه را که گمان می رود منحل شده اند، از فهرست موسوم به سازمان های تروریستی خارجی خود حذف کرده است.
تارنمای لس آنجلس تایمز گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در اطلاعیه خود به سازمان فدرال ثبت فهرست ها اعلام کرد که این گروه‌ها را پس از بررسی پنج ساله سوابقشان از فهرست تروریستی حذف کرده است.
بر اساس این گزارش، اما آمریکا گروه القاعده را در فهرست گروه های تروریستی حفظ کرده است. این فهرست بر اساس قانون فدرال مهاجرت و ملیت ایجاد شده است.
وزارت خارجه  آمریکا در بیانیه ای گفت: بررسی ما از این پنج گروه در فهرست سازمان های تروریستی نشان داد که بر اساس تعریف قانون فدرال مهاجرت و ملیت (INA) این گروه ها دیگر در تروریسم و فعالیت های تروریستی نقش ندارند و دارای ظرفیت و هدف برای این اقدامات نیستند. بنابراین آنها از فهرست تروریستی حذف می شوند.
گروهایی که از فهرست تروریستی حذف شده اند شامل گروه جدایی طلب باسک، فرقه ژاپنی اوم شینیرکیو، گروه یهودی افراطی کاهانه کاچ و دو گروه موسوم به اسلامی که در سرزمین های اشغالی و مصر فعالیت داشته اند، هستند.
پیش از این، خبرگزاری آشوشیتدپرس اعلام کرده بود که آمریکا این پنج گروه را از فهرست تروریسم خود حذف خواهد کرد.
به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه کنگره را از این تصمیمات مطلع کرد. این اقدام در حالی انجام گرفته است که بحث درباره حذف نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا در واشنگتن همچنان مورد اختلاف گروه های مختلف در کنگره و دولت آمریکا است.
طبق گزارش آسوشیتدپرس، حذف گروه‌ها از فهرست موجب می شود که  بی‌درنگ تحریم‌هایی از جمله مسدود شدن دارایی‌ها، منع سفر، و ممنوعیت حمایت آمریکایی‌ها از آن گروه‌ها و اعضای آن‌ها که به دلیل تروریستی تلقی شدن این گروه‌ها اعمال شده بود، لغو شود.
کد مطلب: 163777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *