۰
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۵

موتورسواری روی آب!

یک موتورسیکلت برقی جدید موسوم به "اولترا بایک"(Ultra Bike) این قابلیت را دارد که با آن می‌توان روی آب نیز رانندگی کرد.
موتورسواری روی آب!
یک موتورسیکلت برقی جدید موسوم به "اولترا بایک"(Ultra Bike) این قابلیت را دارد که با آن می‌توان روی آب نیز رانندگی کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، "اولترا بایک" ساخته شرکت "روبو سیستمز"(Robo Systems) موتورسیکلتی است که نیروی محرکه روی هر دو چرخ آن اعمال می‌شود و نه تنها می‌تواند روی ماسه و برف حرکت کند، بلکه می‌توان از آن روی آب نیز استفاده کرد و تنها کاری که باید انجام داد، این است که آن را در حالت "دوزیست" قرار داد.
همه ما به دنبال برقی‌سازی وسایل حمل ‌و نقل هستیم و "اولترا بایک" یک نمونه برجسته در این حوزه است.
"اولترا بایک" با لاستیک‌های حجیم و بزرگش، هیچ شباهتی به یک موتورسیکلت معمولی ندارد. "اولترا بایک" ممکن است به زیبایی یک موتورسیکلت "هارلی دیویدسون" یا یک طراحی مفهومی خیره کننده جدید نباشد، اما قطعاً چیزی است که باید به خوبی به آن نگاه کرد.
شاسی و سیستم روشنایی "اولترا بایک" بسیار ساده است و سازندگان آن هیچ تلاشی برای فانتزی کردن آن نکرده‌اند. کمک فنرها نیز فقط بر روی چرخ عقب قرار دارند و هیچ چیز خارق العاده‌ای به نظر نمی‌رسد. اما جایی که سازندگان تمام تلاش خود را برای آن به کار گرفته‌اند، برقی کردن این موتورسیکلت است.
"اولترا بایک" به یک بسته باتری "LiFePo۴" مجهز شده است و دارای یک منبع انرژی ضد آب است که می‌تواند دمای شدید منفی ۲۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل کند و در عین حال بیش از ۲۰۰۰ چرخه شارژ را ارائه دهد. این بسته باتری ۱.۶ کیلووات ساعتی در صورت شارژ کامل می‌تواند کاربر را ۶۴ کیلومتر جابجا کند.
البته سازندگان "اولترا بایک" برای بهبود طی مسافت آن نیز فکر کرده و یک ژنراتور بنزینی را در جایی که معمولا مخزن سوخت(باک بنزین) در موتورسیکلت‌ها قرار می‌گیرد، قرار داده‌اند. توان خروجی این ژنراتور ۸۰۰ وات است که شاید زیاد به نظر نرسد، اما برای شارژ بسته باتری ۱.۶ کیلووات ساعت کافی است و کاربر را از نگرانی برای طی کردن مسافت‌های بیشتر از ۶۴ کیلومتر می‌رهاند.
همچنین جایی در انتهای "اولترا بایک" برای قرار گرفتن گالن سوخت در نظر گرفته شده تا در صورت اتمام سوخت ژنراتور باز هم سوخت برای کار آن وجود داشته باشد. این گالن ظرفیت نگهداری ۲۰ لیتر سوخت را دارد.
چرخ‌های "اولترا بایک" هر کدام به یک موتور جریان مستقیم(DC) مجهز شده‌اند که می‌تواند خروجی پایدار یک کیلوواتی تولید کند. این امر در هنگام عبور از زمین‌های سخت مانند زمین‌های شنی و برفی مفید است.
حداکثر سرعت "اولترا بایک" ۴۸ کیلومتر در ساعت (۳۰ مایل در ساعت) است که برای جاده‌های غیر آسفالت سرعت بسیار خوبی است.
اگر راهی را انتخاب می‌کنید که ناشناخته است و فکر می‌کنید ممکن است مجبور شوید در جایی از یک راه آبگیر یا یک رودخانه عبور کنید، این امکان وجود دارد که با یک جفت شناور و متصل کردن آن به یک کمپرسور و در کمترین زمان، یک موتورسیکلت دوزیست داشته باشید و در این صورت، چرخ‌ها می‌توانند در نقش پارو ظاهر شوند، اما نمی‌توان انتظار عملکرد یک جت اسکی را داشت.
در صورت نیاز می‌توان با تغییر به گزینه استفاده از نیروی یک چرخ، در انرژی مصرفی صرفه‌جویی کرد.
سازندگان این موتورسیکلت برقی می‌گویند سفارش دهندگان آن می‌توانند تا ماه اوت سال جاری سفارشات خود را تحویل بگیرند.
هنوز قیمت مشخصی برای آن ذکر نشده است، اما حتما چند هزار دلار قیمت خواهد داشت.
کد مطلب: 163791
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *