۰
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴
علی خسروانی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با مردم سالاری مطرح کرد؛

واردات راه نجات بازار خودرو

یک کارشناس خودرو گفت: اگر واردات خودرو برای همه باز شود، قیمت ها ارزان خواهد شد؛ اما مشکل اصلی بازار فعلی قدرت خرید خودرو است
واردات راه نجات بازار خودرو


یک کارشناس خودرو گفت: اگر واردات خودرو برای همه باز شود، قیمت ها ارزان خواهد شد؛ اما مشکل اصلی بازار فعلی قدرت خرید خودرو است.

علی خسروانی کارشناس خودرو در گفتگو با مردم سالاری آنلاین اظهار داشت:  این روزها دیگر محصولات تولیدی خودروسازان کشور حرفی برای گفتن ندارند و جایگاهی در بازار های جهانی نیز ندارد، این روزها شاهد آن هستیم که رئیس پلیس راهور به صنعت خودرو کشور ایراد می گیرد و هر مسئولی دیگری به صنعت خودرو یک ایرادی می گیرد و از سوی دیگر با یک حساب کتاب ساده یک جوان توان خرید یک خودرو را ندارد، بنابراین واردات خودرو قطعا صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که بازار خودرو به چه شکل خواهد شد؟ پاسخ داد: اگر واردات خودرو برای همه باز شود، قیمت ها ارزان خواهد شد؛ اما مشکل اصلی بازار فعلی قدرت خرید خودرو است.
این کارشناس خودرو در پاسخ یه سوال دیگر خبرنگار ما درباره اینکه آیا واردات خودرو باعث کاهش قیمت خودرو تولید داخلی هم می شود؟ گفت: قطعا کاهش قیمت خودرو تولید داخل را نیز به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادمه در مورد مرکز اتوشناس گفت این مجموعه خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می دهد. به طور کلی هر خدمتی که در زمینه خرید خودرو از کارشناسی و تشخیص رنگ بدنه خودرو گرفته تا عقد قرارداد در اتوشناس انجام می شود. ضمن اینکه اتوشناس خدمات تعمیرگاهی،امداد سیار، کوییک سرویس و اتوآپ را نیز به مشتریان ارائه می دهد که باعث شده یکی از کاملترین مراکز خودرویی در ایران باشد.
یکی از بهترین خدمات اتوشناس انجام کارشناسی خودرو برای افرادیست که قصد خرید خودرو دارند. بدین ترتیب که ماشین را به این مرکز برده و خودرو به صورت کامل از نظر ظاهری، بدنه، فنی و تمام آپشن ها و اجزای الکترونیکی کارشناسی شده یک برگه ضمانت از طرف اتوشناس به مشتری داده می شود.
یکی دیگر از خدمات اتوشناس به مشتریان، ارائه خدمات خرید و فروش خودروست. در زمینه فروش خودرو طرحی به نام ۵ ستاره در اتوشناس وجود دارد که خودرو به صورت رایگان کارواش و صفر شویی شده و خودرو کارشناسی شده و گارانتی یکساله موتور و گیربکس از سوی اتوخسروانی برای خریدار گذاشته شده و برای فروش بازاریابی می شود. البته که فروشنده امکان آگهی کردن خودرو را به صورت رایگان در سایت اتوخسروانی هم دارد و اگر خودرو را فروخت، امکان تنظیم قرارداد در مرکز اتوشناس را دارد. به طور کلی مشتریان هر خودرویی که از اتوشناس و اتوخسروانی خریداری کنند، با گارانتی یکساله موتور و گیربکس عرضه می شود و اگر طی یکسال هر اتفاقی برای موتور و گیربکس خودرو رخ دهد، هزینه آن به عهده اتوشناس است.
خدمات اتوشناس تنها به خرید و فروش محدود نشده و انواع خدمات فنی از صافکاری و رنگ بدنه گرفته تا خدمات تعمیرگاهی مانند تعمیر موتور و گیربکس و سیستم های الکترونیکی در این مرکز صورت می گیرد. ضمن اینکه اتوشناسی خدماتی را در قالب کوییک سرویس در محل به مشتریان ارائه می کند. یکی دیگر از خدمات اتوشناس، بخش اتوآپ بوده که یک مرکز دیتیلینگ خودرو برای کاور و سرامیک بدنه است. در این مرکز از کاورها و سرامیک های انگلیسی و آلمانی استفاده می شود.
یکی از خدمات پرطرفدار اتوشناس، بحث امداد خودرو یا اتویار بوده که مشتریانی که نیاز به امداد داشته باشند، اتوشناس به آنها خدمات ارائه می کند. با توجه به افزایش هزینه های تعمیرگاهی، اتوشناس برای راحتی بیشتر مشتریان خدماتی را در قالب امروز تعمیر کن و یک ماه بعد پرداخت کن به مشتریان خود ارائه می دهد. به این صورت که مشتری یک ماه بعد از تحویل گرفتن خودرو از مرکز اتوشناس و انجام خدمات تعمیرگاهی می تواند وجه آن را پرداخت کند.
اتوشناس خدمت خودروی جایگزین را نیز برای افرادی که خواب خودروی آنها در تعمیرگاه اتوشناس بیش از دو هفته به دلیل تعمیر اساسی موتور یا تصادف سنگین زمان ببرد، در نظر گرفته که در مدت تعمیر یک خودروی جایگزین برای سهولت در تردد در اختیار مشتری قرار می گیرد.


علی خسروانی اشاره کرد که هدف این بوده که در سال ۱۴۰۱ اتوشناس را از مرزهای استان تهران فراتر ببریم و در شهرهای دیگر نیز مراکز ارائه خدمات به مشتریان را ارائه کنیم و خدمات را گسترش دهیم. اتوشناس در زمینه کارآفرینی فعالیت های بسیاری داشته و در همین هفته ۱۲۰ فرصت شغلی ایجاد کرده که آگهی آن در سایت اتوشناس و اتوخسروانی نیز گذاشته است. اما با راه اندازی دیگر شعب اتوشناس در سایر نقاط کشور، کارآفرینی در سایر شهرها علاوه بر تهران نیز توسط گروه اتوشناس صورت می گیرد.
خسروانی اظهار کرد که اگر واردات خودرو به درستی به بازار انجام شود، اصلا نیازی به واردات خودرو نیست. وی اظهار کرد که باید نیاز کاذب بازار را با واردات خودرو رفع کنیم. این فاصله کاذب با رفع فاصله قیمت زیاد بین قیمت کارخانه و قیمت بازار رفع می شود. به این صورت که با واردات خودرو و رقابتی تر شدن فضا خود به خود این گپ بین قیمت کارخانه و بازار حذف می شود. وی تاکید کرد اشتباهی که مسئولین و وزارت صمت در سالهای اخیر داشته این بود که تصور می کرد با افزایش قیمت کارخانه و رساندن آن به قیمت بازار می تواند جلوی دلالی و واسطه گری را بگیرد و اختلاف قیمت بازار و کارخانه را کاهش دهد. در صورتی که با چنین اقداماتی تنها خودرو گرانتر می شد و قدرت خرید مردم کمتر. تنها راه کنترل بازار ایجاد فضایی رقابتی تر از طریق واردات خودرو و حذف روش فروش خودرو به صورت قرعه کشی است.

 
کد مطلب: 163802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *