۰
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۷

ادامه وزش باد شدید در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش نسبی دما از صبح امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت تا اواخر وقت در این استان هشدار داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش نسبی دما از صبح امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت تا اواخر وقت در این استان هشدار داد.
به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی استان تهران، در این هشدار با توجه به شرایط جوی، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، احتمال طوفان لحظه ای، گردوخاک، در بعضی ساعت ها کاهش دید و کاهش کیفیت هوا (به ویژه در نواحی غربی، جنوبی و مرکزی) وکاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما  پیش بینی می شود.
همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به  احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه های موقت. احتمال سقوط اجسام، در بعضی ساعت ها خیزش گردوخاک احتمال نفوذ و گسترش گردوغبار انتقالی غربی، احتمال تاخیر در پروازها هشدار داد.
بر اساس این گزارش، به مستحکم کردن پوشش گلخانه ها و سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمانهای نیمه کاره، عدم تردد در کنار سازه های نیمه تمام، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک، اجتناب از قرار گرفتن کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری تنفسی در فضای باز، مدیریت در نگهداری تاسیسات حساس به گردوخاک و پرهیز از سفرهای غیر ضروری توصیه می شود.
این گزارش حاکی است: ورامین با ۳۴ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
به گزارش ایرنا، در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.
کد مطلب: 163809
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *