۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۴

کمبود کالا با روند فعلی صادرات

از آنجایی که قدرت خرید پول ملی در مقابل ارز خارجی تا حدودی کاهش یافته، در هشت ماهه امسال واردات کاهش و صادرات ۱۷ درصد رشد داشته است.
کاظم دوست‌حسینی، مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران  با اعلام خبر بالا و با بیان این‌که علی‌رغم تمامی ممنوعیت‌های صادراتی، صادرات در کشور رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: با افزایش قیمت ارز در حال حاضر بسیاری از صادر‌کنندگان کالاهایی را که پیش از این برای صادرات صرفه نداشته‌ را صادر می‌کنند.
وی ادامه داد: تا پیش از افزایش نرخ ارز کالاهایی در کشور وجود داشت که علیرغم قرار داده شدن تشویق‌هایی برای صادر‌ات آنها صادر نمی‌شدند اما امروزه محدودیت‌هایی برای صادرات همان کالاها در کشور از سوی دولت به وجود آمده است.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با تاکید بر این‌که به دلیل افزایش نرخ ارز و شوکی که به تبع آن بر اقتصاد کشور وارد شده تولیدات کشور باید با مصرف داخلی و صادرات آن هماهنگ شود، تصریح کرد: در حال حاضر اگر جلوی صادرات گرفته نشود، ممکن است یکسری از کالاها در داخل کشور دچار کمبود شوند.
وی افزود: صادرات کالاهای غیرنفتی در هشت ماهه امسال نسبت به سال قبل رشد ۱۷ درصدی داشته است. البته این میزان رشد با توجه به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادرات به دست آمده است.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پایان گفت: اگر صادرات کالاهای پتروشیمی دچار محدودیت و هم چنین صادرات ۵۰ قلم کالا ممنوع اعلام نمی‌شد، قطعا ما در طی تغییرات و نوسانات نرخ ارز شاهد رشد صادرات بیش از ۱۷ درصد بودیم.
کد مطلب: 16381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *