۰
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۵

سالیوان درباره الحاق اوکراین به ناتو با ترکیه گفتگو کرد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ابراهیم کالین، نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه در مورد درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو و همچنین حمایت از کی‌یف و بحران جهانی غذا گفتگو کردند.
سالیوان درباره الحاق اوکراین به ناتو  با ترکیه گفتگو کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ابراهیم کالین، نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه در مورد درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو و همچنین حمایت از کی‌یف و بحران جهانی غذا گفتگو کردند.
بر اساس بیانیه سرویس مطبوعاتی کاخ سفید که پس از این گفتگو منتشر شد، دو طرف درباره ادامه حمایت از اوکراین و همچنین تلاش‌های دوجانبه برای احیای صادرات محصولات کشاورزی اوکراین به بازار جهانی صحبت کردند.
کاخ سفید اعلام کرد: سالیوان حمایت خود را از گفتگوهای مستقیم بین ترکیه، فنلاند و سوئد برای حل نگرانی [ترکیه] در مورد عضویت آنها در ناتو، که ایالات متحده قویاً از آن حمایت می‌کند، ابراز کرد.
در این بیانیه آمده که سالیوان بر اهمیت خودداری از تشدید تنش در سوریه به منظور حفظ خطوط آتش بس موجود و جلوگیری از بی ثباتی بیشتر تاکید کرد.
۱۸ مه، سفیران فنلاند و سوئد در ناتو، درخواست کشورهای خود را برای پیوستن به این ائتلاف به ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ارسال کردند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه همان روز گفت که آنکارا تا وقتی سوئد و فنلاند موضع خود را در قبال سازمان‌های تروریستی، به ویژه حزب کارگران کردستان (PKK) مشخص نکنند از پیوستن این دو کشور به ناتو حمایت نخواهد کرد.
کد مطلب: 164434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *