۰
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵

اعلام شرایط صدور ویزای ایران در جام‌جهانی قطر  

معاون گردشگری شرایط صدور ویزای ایران را برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر که قصد سفر به ایران را دارند، تشریح کرد.
اعلام شرایط صدور ویزای ایران در جام‌جهانی قطر  
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، معاون گردشگری شرایط صدور ویزای ایران را برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر که قصد سفر به ایران را دارند، تشریح کرد.
علی‌اصغر شالبافیان گفت: براساس دستورالعمل صادرشده، اتباع کشورهایی که تیم‌های فوتبال آن‌ها موفق به صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شده‌اند، می‌توانند درخواست روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) کنند. شرایط این بخش ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شده است.
او اضافه کرد: اتباع تمام کشورها (به غیر از تعدادی از کشورها که در بندهای "و" و "ز" آمده است) در صورت ارایه بلیت از مبداء دوحه می‌توانند درخواست روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) کنند. ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و درج تصویر بلیت در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) از جمله شرایط این بند مطرح شده است.
او ادامه داد: در بند ج این دستورالعمل آمده است «اتباع تمام کشورها (به غیر از تعدادی از کشورها که در بندهای "و" و "ز" آمده است) در صورت ارائه نامه از وزارت ورزش کشور متوقف فیه خود مبنی بر گواهی شرکت فرد متقاضی می‌توانند روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) درخواست کنند. شرایط تحقق این امر با دو ضابطه ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر گواهی از وزارت ورزش کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) مورد تایید است.
شالبافیان گفت: طبق بند «د» دستورالعمل لغو روادید در صورت ارایه یادداشت رسمی توسط وزارت خارجه کشور متوقف فیه و یا نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی خارجی در ایران مبنی بر اعلام شرکت فرد یا افراد متقاضی می‌توانند روادید متعدد با مدت اعتبار دوماهه با مدت ۲۰ روز (رایگان) درخواست کنند. شرایط تحقق این موضوع ثبت درخواست روادید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نیز درج تصویر یادداشت رسمی به زبان‌های فارسی و زبان مدنظر کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) اعلام شده است.
معاون گردشگری افزود: در بند «ه» این دستورالعمل اتباع کشورهایی که از طریق عبور (ترانزیت) تمایل به شرکت در جام‌جهانی قطر را دارند با ارائه مدارک لازم (در سامانه روادید) می‌توانند روادید متعدد با مدت اعتبار دو ماهه با مدت ۲۰ روز (رایگان) دریافت کنند.
شالبافیان همچنین گفت: منطبق بر بند «و» اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش، سومالی، کلمبیا، اردن و سریلانکا از این تسهیلات مستثنی بوده و تابع شرایط روادید جهانگردی خواهند بود.
او اضافه کرد: در بند «ز» اتباع کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا از این تسهیلات مستثنی بوده و روند دریافت روادید این اتباع از طریق درخواست قبلی و انجام بررسی‌های لازم در این خصوص خواهد بود.
معاون گردشگری گفت: شرایط صدور ویزا برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر برای سفر به ایران از سوی وزارت امور خارجه به منظور اطلاع‌رسانی نهادهای ذی‌ربط و آگاهی‌بخشی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالان گردشگری، شرکت‌های حمل و نقل، خطوط هوایی و نیز اتباع خارجی متقاضی شرکت در رویداد یادشده و تارنمای نمایندگی و هر جامعه هدفی که زمینه سفر آنان به کشور وجود دارد، اعلام شده است.
کد مطلب: 164544
برچسب ها: ویزا جام جهانی قطر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *