۰
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۷
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :

برخی افراد با ارز ترجیحی ماهانه ۳۰ کیلو کباب مرغ خوردند

خاصیت بودجه ۱۴۰۱ این است که تورم‌زا نیست، زیرا سقف آن افزایش نیافته و کسری هم ندارد.
برخی افراد با ارز ترجیحی ماهانه ۳۰ کیلو کباب مرغ خوردند
ایرنا نوشت :  حاجی بابایی گفت: خاصیت بودجه ۱۴۰۱ این است که تورم‌زا نیست، زیرا سقف آن افزایش نیافته و کسری هم ندارد.
حمیدرضا حاجی بابایی در دیدار با نمایندگان فرهنگیان شهرستان نیشابور اظهار کرد: امسال با رابطه عمیق و دقیقی که بین‌ مجلس و دولت به وجود آمد، معتقدم ۸۰ درصد بودجه امسال محقق می‌شود و امسال برخلاف سال‌های قبل یک ریال اوراق فروخته نشد و بودجه امسال بودجه حفظ و استحکام نظام و مردمی است.
وی خاطر نشان کرد: ما ۱۳۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم با این وجود امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهیم ولی درباره اینکه این یارانه به کجا تعلق می‌گیرد، اطلاع‌رسانی نشده و فقط جاهایی که مشکل وجود دارد خبری می‌شود اما درباره خدمات نظام اطلاع‌رسانی نمی‌شود.
این مسوول گفت: از ۶۳۶ هزار میلیارد تومان تبصره ۱۴ مبلغ ۱۳۶ هزار میلیارد به دولت داده می‌شود و ۵۰۰هزار میلیارد تومان صرف یارانه می‌شود و امسال۳۳۰ هزار میلیارد تومان به دولت برای جلوگیری از گرانی اجناس اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای دولت حذف شد نه برای مردم، تصریح کرد: پارسال ۱۷.۳میلیارد دلار نفت فروختیم و از این محل یک میلیارد و ۷۰۰ دلار برای مقابله با کرونا صرف شد و ۱۵.۶ میلیارد دلار برای ورود کالاهای اساسی مانند گندم و روغن و کنجاله اختصاص یافت ولی برخی اقشار نتوانستند از این‌ پول برای تهیه نان و مرغ استفاده کنند ولی برخی افراد ماهی ۳۰ کیلو کباب مرغ خوردند.

وی افزود: امسال دولت اجازه ندارد یک‌دلار از محل فروش نفت از بانک مرکزی بگیرد و یا پول چاپ کند اما اجازه دادیم از ۵۰ درصد مانده حساب وزارت‌خانه‌ها استفاده کند و سپس آن را بازگرداند و امسال دولت برای تامین کالاهای اساسی می‌تواند هر چقدر بخواهد خرج کند ولی نباید از پول نفت استفاده کند اما به دولت مجوز داده شد از بازار آزاد دلار بخرد.
وی اظهار کرد: از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی داده می‌شود و امروز خانواده پنج نفری یک مددجوی کمیته امداد سه‌میلیون و یکصد هزار تومان از این محل دریافت می‌کند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تبصره ۱۴ یکی از موارد درخشان برنامه ششم است که اگر نبود امروز بودجه‌ای وجود نداشت و از محل یارانه امسال ۲۴ هزار میلیارد تومان به بهداشت‌ و درمان اختصاص یافته و پنج هزار میلیارد تومان از آن برای پرداخت حقوق پرستارانی که طی این ۲ سال کرونا فعالیت داشته‌اند، در نظر گرفته شده است.
حاجی بابایی درباره دیگر مواردی که در یارانه دیده شده است، گفت: حدود ۴۰۰ هزار خانواده دارای سرباز در کشور وجود دارد و از محل یارانه سه هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق سربازان و بهبود وضعیت تغذیه و لباس اختصاص یافته است.
حاجی بابایی گفت: از محل یارانه امسال ۱۷هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم در نظر گرفته شده و در این حوزه ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هم در اختیار قرارگاه امام حسن قرار دارد و ۶ هزار میلیارد تومان هم برای کمک مسایل فرهنگی در نظر گرفته شده که ۴۰ درصد آن در اختیار وزیر ارشاد است و در هر استان با تشکیل یک‌ کمیته مشکلات فرهنگی احصاء شده و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بودجه دریافت می‌کنند.
کد مطلب: 165249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *