کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سلیمی‌نمین :

رئیسی درباره وزرای جوان و ناموفق ، تجدیدنظر کند

بعید است مجلس فعلی ، وزرا را استیضاح کند

20 خرداد 1401 ساعت 12:12

وزرای جوان و بی‌تجربه‌ای هستند که امیدوار بودیم سریع بر حوزه کاری خود مسلط شوند، که نتوانستند مسلط شوند. درونما و آینده این وزرا زیاد روشن نیست.


ایلنا نوشت:
فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت میراث‌دار تورم جدی و بی‌اعتمادی از دولت قبل است. در ارتباط با قیمت جهانی با مشکل مواجه است. بحث تحریم‌ها بی‌سابقه است. در توافق با ۱+۵ هم مشکل دارد. در این شرایط دولت یارانه برخی از کالاها را حذف می‌کند که به نظر بنده نباید همه این کارها را با هم جمع می‌زد.
عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که عملکرد کابینه دولت سیزدهم را چه طور ارزیابی می‌کنید، گفت: هنوز زمان لازم برای قضاوت در مورد کابینه آقای رئیسی سپری نشده است. ولی برخی از وزرا موفق و برخی وزرا جوان و ناموفق بودند. ترجیح می‌دهم آقای رئیسی درباره آن وزرای جوان و ناموفق تجدید نظر کند که خیلی هم اهل تبادل نظر و گرفتن مشورت نیستند.
وی در پاسخ به این سوال که باید کدام یک از وزرا تغییر کنند، گفت: نظرات مختلفی وجود دارد. نمی‌خواهم به طور مشخص نام ببرم اما وزرای جوان و بی‌تجربه‌ای هستند که امیدوار بودیم سریع بر حوزه کاری خود مسلط شوند، که نتوانستند مسلط شوند. درونما و آینده این وزرا زیاد روشن نیست. تصور نمی‌کنیم اگر فرصت بیشتری پیدا کنند، بتوانند به مسئولیت خود مشرف شوند.

سلیمی‌نمین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید مجلس وزرای دولت را استیضاح کند یا خیر، گفت: بعید می‌دانم؛ احتمالا مجلس به دولت فرصت می‌دهد که خودش مسئله را حل کند.
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال با توجه به اینکه دولت شعار اصلی خود را بهبود وضعیت معیشتی مردم قلمداد کرده بود اما دلار به مرز سی ‌و دو هزار تومان هم رسید، عملکرد اقتصادی دولت را چطور تحلیل می‌کنید، گفت: دولت چند مسئله را با هم پیش می‌برد. قطعا اگر بنده بودم اینکارها را نمی‌کردم. دولت میراث‌دار تورم جدی و بی‌اعتمادی از دولت قبل است. در ارتباط با قیمت جهانی با مشکل مواجه است. بحث تحریم‌ها بی‌سابقه است. در توافق با ۱+۵ هم مشکل دارد. این‌ مشکلات با یکدیگر پیوند خورده‌اند و کار را برای دولت سخت می‌کنند. در این شرایط دولت یارانه برخی از کالاها را حذف می‌کند که به نظر بنده نباید همه این کارها را با هم جمع می‌زد.
سلیمی‌نمین در خصوص صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام گفت: طبیعتا این اقدامی علیه ایران است و می‌تواند در حد خودش تاثیراتی را داشته باشد. اما با توجه به ترتیبات شورای امنیت نمی‌توانند کار موثری انجام دهند. فقط تاثیرات روانی می‌تواند ایجاد کند. به ویژه که رای روسیه و چین درباره این قطعنامه منفی بود.


کد مطلب: 165266

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/165266/رئیسی-درباره-وزرای-جوان-ناموفق-تجدیدنظر-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir