۰
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۳

اعلام نحوه اعتراض به عدم تایید متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

چنانچه وضعیت متقاضی غیر از رد درخواست باشد، جهت سبز کردن استعلامات خود باید به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه و جهت سبز کردن استعلام فرم (ج) خود اقدام کند.
اعلام نحوه اعتراض به عدم تایید متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن
چنانچه وضعیت متقاضی غیر از رد درخواست باشد، جهت سبز کردن استعلامات خود باید به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه و جهت سبز کردن استعلام فرم (ج) خود اقدام کند.
 معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی جزئیات شیوه اعتراض به عدم تایید متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.
متقاضیانی که درخواست آن‌ها برای استفاده از طرح نهضت ملی رد شده است باید براساس اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، درخواست بازبینی خود را ارائه دهند.
چنانچه فرم «ج» متقاضی به اشتباه قرمز اعلام شده و وضعیت متقاضی رد درخواست شده باشد، متقاضی چه اقداماتی انجام دهد؟
نخست، برخی متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن به علت ثبت‌نام‌های اولیه برای مسکن و زمین در گذشته، به رغم اینکه از امتیازات بهره‌مند نشده‌اند، اما فرم (ج) آن‌ها قرمز اعلام شده و وضعیتشان رد درخواست شده، این افراد به منظور رفع این مشکل باید در زمانی که برای اعتراض در سامانه در نظر گرفته شده بود، اعتراض خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن (قسمت مشاهده و پیگیری درخواست) ثبت کرده و برای سبز شدن فرم (ج) و سابقه خود به اداره کل راه و شهرسازی استانی که ثبت‌نام را انجام دادند، مراجعه می‌کردند.
دوم، همچنین چنانچه وضعیت متقاضی غیر از رد درخواست باشد، جهت سبز کردن استعلامات خود باید به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه و جهت سبز کردن استعلام فرم (ج) خود اقدام کند.
چنانچه استعلام ثبت یا بانک متقاضی قرمز اعلام شده و وضعیت متقاضی رد درخواست باشد، برای رفع آن باید چه مواردی انجام داد؟
در صورتی که استعلامات ثبت یا بانک متقاضی قرمز اعلام شده و وضعیت وی رد درخواست باشد، این افراد به منظور برطرف شدن این مشکل باید اعتراض خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن (قسمت مشاهده و پیگیری درخواست) ثبت کرده و برای سبز شدن استعلامات خود به اداره کل راه و شهرسازی استان، بنیاد مسکن استان، شرکت عمران شهر جدید، اداره کل آموزش و پرورش استانی که ثبت‌نام را انجام دادند، مراجعه کنند.
همچنین چنانچه وضعیت متقاضی غیر از رد درخواست (دارای وضعیت در انتظار تایید استعلام باشد و یکی از استعلامات مالکیت و یا تسهیلات قرمز باشد)، جهت سبز کردن استعلامات خود باید به اداره کل راه و شهرسازی استان، بنیاد مسکن استان، شرکت عمران شهر جدید، اداره کل آموزش و پرورش استانی که ثبت‌نام را انجام دادند، مراجعه کرده و جهت سبز کردن استعلامات خود اقدام کند.
در صورت ثبت‌نام در شهر دیگر به دلیل تکمیل ظرفیت در شهر محل تقاضا، آیا امکان تغییر شهر محل ثبت‌نام وجود دارد؟
با توجه به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن، تعداد ثبت‌نام‌ها بر اساس ظرفیت شهرهاست بنابراین امکان جابه‌جایی و تغییر شهر مورد تقاضای ثبت‌نام‌کنندگان وجود ندارد. تاکید می‌شود که شهر جدید پردیس در مرحله دوم ثبت‌نام تهران به دلیل عدم وجود ظرفیت کافی حذف شد و امکان انتخاب این شهر وجود نداشت.
کد مطلب: 165623
برچسب ها: نهضت ملی مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *