کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس ستاد زیرساخت اربعین خوزستان مطرح کرد:

آمادگی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین

25 خرداد 1401 ساعت 22:06

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با توجه به تلاش دستگاه‌ها و سرعت پیشرفت کار، خوزستان آمادگی میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد.


محمد خانچی در نشست ستاد زیرساخت اربعین خوزستان گفت: به‌رغم این‌که زائران اربعین حسینی به رقم بالای ۵ میلیون نفر می‌رسند، استان خوزستان آمادگی کامل برای میزبانی باشکوه زائران اربعین حسینی را دارد.
او با اشاره به اینکه امسال نسبت‌به سال‌های گذشته گرمای هوا افزایش خواهد یافت، اقدامات در حوزه بالا بردن خدمات رفاهی را مسقف کردن حاشیه جاده‌های منتهی به پایانه‌ها با نصب مه پاش‌ها و همچنین افزایش چشمگیر سیستم‌های سرمایشی عنوان کرد.
آقای خانچی بر ضرورت افزایش خدمات رفاهی هم تاکید کرد و افزود: با کمک استان‌های معین و دستگاه‌های حامی بناست تا پیش‌از ورود به موسم اعزام زائران اربعین حسینی حسینیه‌های ۱۱ استان افتتاح خواهد شد که این حسینیه‌ها بیش‌از ۵۰۰ واحد رفاهی را در خود جای خواهند داد.
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیاز آبی در راهپیمایی اربعین امسال را ۲۵ میلیون بطری پیش بینی کرد و یخ مورد نیاز را برای هر روز را ۵ هزار قالب دانست که «تدبیر آن به‌صورت کامل اندیشیده شده است.»
دبیر ستاد زیرساخت اربعین حسینی خوزستان همچنین در خصوص ارتباطات در مسیر راهپیمایی اربعین یادآور شد که امسال اختلالی در این زمینه وجود نخواهد داشت و اداره‌کل ارتباطات زیرساخت در کنار سایت‌های دایمی خود ۱۵ سایت در هر کدام از مرز‌های شلمچه و چزابه مستقر خواهد کرد که زائران مشکلی از بابت ارتباطات مجازی و صوتی نداشته باشند.
این مقام مسئول در پایان گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال از منابع ملی و ۹۱ میلیارد ریال از منابع استانی نیز در خدمت ساخت بهسازی خط‌کشی و نصب علایم در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی خواهد بود تا جاده‌های آرام و با کیفیت برای میزبانی از زائرین اربعین حسینی داشته باشیم.


کد مطلب: 165776

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/165776/آمادگی-خوزستان-میزبانی-زائران-اربعین

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir