۰
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰

بندرچارک همچنان می‌لرزد

بندرچارک همچنان می‌لرزد
مهرداد حسن زاده گفت: با توجه به نگرانی مردم بندرچارک از افزایش شمار زمین لرزه ها، مقرر شده در هر محله‌ای از شهر بندرچارک مکان اسکان اضطراری مشخص و چادر برای اسکان اهالی برپا شود.
 بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری، در ادامه زمین لرزه های چهار روز گذشته، دیشب نیز دو زمین لرزه به بزرگی ۴/۷ ریشتر و ۴/۵ ربشتر حوالی بندر چارک در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه را لرزاند.
کانون زمین لرزه ۴/۷ دهم ریشتری که ساعت ۲۱ و ۱۴ دقیقه رخ داد در عمق بیست کیلومتری زمین و در فاصله ۱۱ کیلومتری بندر چارک و ۲۹ کیلومتری جزیره کیش و ۴۳ کیلومتری جناح بود.
همچنین بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری کانون زمین لرزه ۴/۵ ریشتری که ساعت ۲۱ و ۳۱ دقیقه رخ داد در عمق بیست کیلومتری زمین و در فاصله ۱۹ کیلومتری بندر چارک و ۲۲ کیلومتری جزیره کیش و ۵۰ کیلومتری جناح بود.
مدیرکل مدیرت بحران استانداری هرمزگان گفت: تاکنون خسارتی از این زمین لرزه‌ها گزارش نشده است.
مهرداد حسن زاده افزود: با توجه به نگرانی مردم بندرچارک از افزایش شمار زمین لرزه ها، مقرر شده در هر محله‌ای از شهر بندرچارک مکان اسکان اضطراری مشخص و چادر برای اسکان اهالی برپا شود.
وی گفت: پیش بینی می‌شود بیش از هفت مکان اضطراری در شهر بندرچارک راه اندازی شود تا نگرانی مردم در این زمینه رفع شود.
در چهار روز گذشته بیش از ۶۰ زمین لرزه و پس لرزه حوالی بندر چارک را لرزانده که بزرگترین آن پنج و دو دهم ریشتر در روز چهارشنبه ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه صبح رخ داد و موجب ریزش برخی دیوارهای ساختمان‌های قدیمی شد، اما خسارت جانی نداشت.
کد مطلب: 166063
برچسب ها: زمین لرزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *