۰
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۱
در برنامه تلویزیونی هفت بررسی شد

چرا عرب نیا در صحنه پایانی فیلم چ بازی نکرد؟

فریبرز عرب نیا که در آخرین سکانس فیلم چ حاضر نشد می گوید کارگردان فیلم از قبل از این موضوع اطلاع داشت
فریبرز عرب نیا که در آخرین سکانس فیلم چ حاضر نشد می گوید کارگردان فیلم از قبل از این موضوع اطلاع داشت

علی قائم مقامی مدیر تولید فیلم «چ» گفت: فریبرزعرب نیا تا تاریخ ۱۹/۹ / ۹۱ تمام و کمال دستمزدش را گرفت اما به صحنه فیلمبردای نیامد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، مدیرتولید فیلم «چ» شب گذشته در گفت وگو با برنامه هفت عنوان کرد : فریبرز عرب نیا با این که با فیلم قرارداد داشت و کل مبلغ دستمزدشان را تا ۱۹/۹ / ۹۱ تمام و کمال دریافت کردند اما متاسفانه به دلایلی در روز پایانی که باید دو سکانس آخر گرفته می‌شد، به صحنه فیلمبردای نیامد. وی افزود: در روز آخر با تجهیزات نظامی، دو هلیکوپتر و تعداد زیادی هنرور (سیاهی لشکر) و دکور بسیار سنگین در یک پادگان نظامی حضور داشتیم اما عرب نیا به مدیر فیلمبرداری پیغام داده بود که نمی‌آید. مدیر تولید فیلم «چ» گفت: پروژه چمران بسیار پروژه سنگینی بود و کل گروه، تمام این پنج، شش ماه را بدون استراحت به کار مشغول بود وبه همین دلیل درنهایت آقای حاتمی کیا تصمیم گرفت که این سکانس آخر را با بدل و بدون حضور آقای فریبرز عرب نیا گرفته و فیلمبرداری این فیلم عظیم را به اتمام برساند. علی قائم مقامی در پاسخ به این سوال که چرا و چگونه این اتفاق رخ داده و چه چیزی بین فارابی و عرب نیا گذشته که چنین شده و مگر قراردادی موجود نبوده ، پاسخی نداد .
اما فریبرز عرب نیا بازیگر نقش شهید چمران در فیلم «چ» گفت: اساساً بحث‌های مربوط به پرداخت دستمزد کامل من و سپس غیبت ناگهانی من سر فیلمبرداری کذب محض است و واقعیت ندارد.
فریبرز عرب نیا در ادامه برنامه هفت در پاسخ به صحبت‌های مدیر تولید و نماینده فارابی مبنی بر دریافت تمام و کمال مبلغ قرارداد و ناتمام گذاشتن پروژه در بخش پایانی کار، پشت خط برنامه آمده و توضیح داد: مشکل من با این پروژه اصلاً مشکل پرداخت دستمزدم نبوده است (که البته آن را دریافت کرده‌ام) بلکه مشکل این پروژه، همان بحثی است که در گذشته در طول سه جلسه در برنامه هفت تشریح کردم. وی افزود: مشکل امروز سینمای ما که این فیلم نیز از آن جدا نبوده، یک نوع قانون برده داری و بهره کشی است که ویژه افراد کار نابلد است. عرب نیا ادامه داد: قرارداد من با این فیلم، چهار ماه بوده اما این فیلم بسیار بیشتر طول کشید و سبب شد که من از رفتن به سفر مکه‌ام باز ماندم و فیلم خودم هم روی زمین ماند و بنیاد فارابی هم (تهیه کننده فیلم) حاضر به جبران خسارت‌های من و پرداخت دستمزد این مدت به من نبود. بازیگر فیلم شوکران تاکید کرد: فیلمبردار و برخی از عوامل تهیه فیلم از دو هفته قبل می‌دانستند که من صحنه آخر را بازی نمی‌کنم اما آقای حاتمی کیا عنوان کرد با من یا بدون من باید بتواند صحنه آخر را بگیرد تا فیلم بتواند سر موقع به سرانجام برسد و همین کار را هم کرد و با بدل کار این دو سکانس را گرفت. وی گفت: رسیدن یا نرسیدن فیلم به جشنواره به من ارتباطی ندارد و این دیگر مراحل فنی فیلم است که باید طی شود تا فیلم به جشنواره برسد.
گفتنی است این فیلم در حالی در روزهای آخر به مشکل برخورد و مراحل فنی‌اش به تعویق افتاد که لابراتوارهای فنی فیلم در کشور بسیار محدود بوده و به سختی پاسخگوی فیلم‌هایی است که از قبل وقت گرفته‌اند.

کد مطلب: 16613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *