۰
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۱
سرپرست دادسرای عمومی تهران تاکید کرد:

پلمب و تعطیلی املاک پر خطر در صورت عدم توجه به ایمن سازی

در بیستمین جلسه کمیته ایمنی بر الزام مالکان از طریق مکاتبه دادستانی، پیگیری و دستور مراجع قضایی برای ایمن سازی ساختمان های محدوده تأکید شد.
پلمب و تعطیلی املاک پر خطر در صورت عدم توجه به ایمن سازی
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،  بیستمین جلسه کمیته ایمنی با حضور بنی حسینی، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۸ ، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه۱۳، مدیر منطقه ۶ آتشنشانی و جمعی از معاونان و مدیران در محل سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد.  

 معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۸  در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای حل معضل ساختمان های ناایمن و ورود مراجع قضایی برای رفع این مشکل خواستار  اولویت بندی ساختمان های ناایمن در سه رده بسیار خطرناک، خطرناک و ناایمن و رفع موارد نا ایمن آن در بازه زمانی مشخص شد.

او با تاکید بر  تعیین دقیق شاخص های املاک پر خطر افزود: سازمان آتش نشانی برای هر ساختمان متناسب با ویژگی‌های آن دستورالعملی را تنظیم و ابلاغ کند و چنانچه بنابه نظر سازمان آتش نشانی و شهرداری که مسئول اصلی در این زمینه هستند، پلمب و تعطیلی محل لازم و ضروری باشد؛ مراتب را گزارش کنند.

محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه۱۳ نیز با بیان اینکه ۶۵ جلسه کمیته ایمنی در سال گذشته در نواحی چهار گانه برگزار شده که ۱۵۷ مصوبه به همراه داشته است، افزود: ۵۷۳ ابلاغیه و اخطاریه برای دانشگاه ها، مدارس، اماکن عمومی، خصوصی و درمانی صادر شده است.

شهردار منطقه ۱۳ گفت: عدم الزام قانونی و ضمانت اجرا جهت رفع خطر توسط مالکان از جمله مشکلات موجود در بحث ایمن سازی اماکن و ساختمان های منطقه است که امید می رود با همکاری دادستانی این امر تسهیل شود.

شهردار منطقه۱۳ در خصوص وضعیت گودهای رها شده و  تاور کرین های سطح منطقه افزود: برای مالکان پروژه‌های در حال ساخت، اخطا هایی صادر شده است که این موضوع نیز نیازمند حمایت قضایی است.

 احمدی افزود: در صورت عدم تمکین مالکان به ایمن سازی املاک، با صدور دستور قضایی تعطیلی و پلمب اماکن ناایمن با جدیت انجام می‌شود.
کد مطلب: 166329
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *