۰
پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵
توسط یک شرکت دانش بنیان؛

کیت ایرانی استخراج ویروس تولید شد

نمونه ایران ساخت کیت استخراج ویروسی با قابلیت استخراج اسید نوکلئیک نمونه های سرم، پلاسما و بزاق توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسید.
کیت ایرانی استخراج ویروس تولید شد
نمونه ایران ساخت کیت استخراج ویروسی با قابلیت استخراج اسید نوکلئیک نمونه های سرم، پلاسما و بزاق توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسید.
محمدباقر محمودی عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در خصوص ویژگی‌های کیت استخراج ویروسی گفت: در این روش از مواد خطرناک مثل فنل و کلروفرم استفاده نمی‌شود و RNA ویروس به ستون سیلیکایی متصل می‌شود در حالی که آلودگی‌ها از آن عبور می‌کنند.
استفاده از کیت استخراج ویروسی در تشخیص کووید ۱۹
وی افزود: سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس یک RNA ویروس تک رشته‌ای است که عامل بیماری COVID-۱۹ بود و از همین شیوه در تشخیص کووید استفاده می‌شود. در کیت استخراج ویروسی ابتدا ساختارهای سلولی و محافظ ویروس‌ها لیز شده و سپس ژنوم استخراج شده توسط روش ستون سیلیکا جداسازی می‌شود. علاوه بر این بافر لیز کننده این کیت به صورت ویژه‌ای برای تخریب ساختارهای محافظ ویروسی بهینه شده است.
به گفته محمودی، کیت «ایران‌ساخت» از همان کارآیی نمونه خارجی برخوردار است اما قیمتی به مراتب ارزان‌تر دارد. به واسطه تولید کیت استخراج ویروسی حدود ۴۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.
صادرات کیت استخراج ویروسی
این مدیر حوزه دانش بنیان با بیان اینکه با تولید کیت استخراج ویروسی حدود ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور رقم خورد، ادامه داد: با وجود چالش‌های فراوان، توانستیم کیت استخراج ویروسی را به کشور افغانستان صادر کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کیت‌های استخراج ویروس در بسیاری از آزمایشگاه‌های مرجع کشور در حال استفاده است که اصالت و جوابدهی آن مورد تأیید این مراکز و نهادهای اصلی بهداشتی کشور قرار گرفته است.
کد مطلب: 166484
برچسب ها: ویروس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *