۰
شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۰

جالب‌ترین نکات در مورد کشور ترکیه که هیچکس به شما نمی‌گوید!

از آنجایی که ترکیه یکی از بهترین کشورهای خارجی برای داشتن سفری جذاب و لذت‌بخش شناخته می‌شود، افراد زیادی در ایران تمایل به خرید تور ترکیه (تور-ترکیه/ghasedak24.com)  دارند.
جالب‌ترین نکات در مورد کشور ترکیه که هیچکس به شما نمی‌گوید!
از آنجایی که ترکیه یکی از بهترین کشورهای خارجی برای داشتن سفری جذاب و لذت‌بخش شناخته می‌شود، افراد زیادی در ایران تمایل به خرید تور ترکیه (تور-ترکیه/ghasedak24.com)  دارند. در این هنگام شروع به مطالعه‌ی جاهای دیدنی این کشور می‌کنند تا پس از رسیدن به مقصد بتوانند به بازدید آن‌ها بروند. اماکنی که در تمامی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی موجود بوده و با جستجوی کوتاهی می‌توان از آن‌ها باخبر شد. لذا ما این مطلب را کمی متفاوت شروع کرده‌ایم و قصد داریم ویژگی‌هایی از ترکیه را معرفی کنیم که نه تنها بسیار جالب هستند بلکه کمتر کسی به آن اشاره کرده است. پس اگر قصد دارید متفاوت‌ترین سفر خود را با داشتن اطلاعاتی منحصربه‌فرد شروع کنید، این مطلب را هرگز از دست ندهید!

ویژگی های جالب شهر استانبول که تاکنون نخوانده‌اید!
قسطنطنیه با نام قبلی بیزانتیوم که در قرن بیستم به استانبول تغییر نام داد، در دوره امپراتور کنستاتین برای مدت کوتاهی پایتخت امپراتوری روم بود. اما در قرون پانزدهم تا بیستم پایتخت امپراتوری عثمانی به شمار می رفت. بنا بر مستندات تاریخی، این شهر در عصر امپراتوری روم به خاطر موقعیت استراتژیک خود که مسیرهای تجاری میان دریای اژه و دریای سیاه را به هم متصل می کرد، بزرگ ترین و ثروتمندترین شهر بوده است. به علاوه کلیسای معروف سنت پیتر که بعدها به مسجد ایاصوفیا تبدیل شد، نیز در این شهر قرار گرفته است. حال این شهر که پنجمین شهر بزرگ دنیا از حیث جمعیت در دنیا شناخته می‌شود، یک شهر اروپایی نیز به شمار می رود. با این حال تنها شهری در دنیاست که در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. در واقع سه درصد آن در اروپا و نود و هفت درصد آن در آسیا قرار گرفته است. همچنین بخش آسیایی استانبول که آناتولی نامیده می شود به وسیله تنگه بسفر از بخش اروپایی آن جدا شده است.


گفته می شود که برای بسیاری بازدید از بخش اروپایی شهر به خاطر اهمیت تاریخی، جالب تر است. ضمن اینکه مرکز تجاری شهر نیز در بخش اروپایی واقع شده است. همچنین تونل زیرزمینی استانبول، دومین راه آهن قدیمی دنیا پس از لندن و قدیمی ترین در اروپاست که ساخت آن در سال 1875 میلادی آغاز شد. این تونل 573 متری در کناره شمالی آبراه گلدن هورن واقع شده است.
حال اگر نمی‌دانید کدام یک از شهرهای ترکیه را برای یک سفر جذاب انتخاب کنید، می‌توانید سری به مطلب «کدام شهر را برای سفر انتخاب کنیم؟ استانبول بهتر است یا آنتالیا؟» زده و با مطالعه‌ی آن بهترین انتخاب را داشته باشید.
ترکیه کشوری مسلمان یا مسیحی؟
 ترکیه کشوری است که اکثریت مردم آن مسلمان هستند. مطابق آمارها بیش از 82هزار مسجد در این کشور وجود دارد که بیشتر از هر کشور دیگری در دنیاست. از این میان استانبول، بیشترین و استان تونسلی(Tunceli) کمترین مسجد را دارند.
با ارزش ترین فرش ابریشمی در جهان!
جالب است بدانید بارزش ترین فرش ابریشمی دنیا با 144 گره در هر سانتیمتر مربع، در موزه مولانا در قونیه ترکیه وجود دارد. این فرش با ابعاد 175 در 111 سانتی متر، از پشم، ابریشم و تارهای نقره ای بافته شده و رنگ های سیاه، قرمز، آبی، نیلی و زرد در آن به چشم می خورد. از دیگر قسمت های جالب توجه این فرش می توان به حاشیه های آن اشاره کرد که با نقاشی های رومی تزیین شده اند. علاوه بر آن، شعری به زبان فارسی هم روی این فرش 460 ساله نوشته شده است.
کشتی نوح در ترکیه!
مورخان ادعا می کنند که کشتی نوح در کوه های آرارات واقع در غرب ترکیه به خشکی رسیده است. این کوه در واقع یک آتشفشان غیرفعال و بلندترین نقطه از سطح زمین در این کشور است. طبق داستان های موجود در کتاب های مقدس ادیان ابراهیمی نیز، کشتی نوح بر فراز قله کوه آرارات نشسته است. همین ادعا نیز باستان شناسان را به ترکیه کشاند. آن‌ها در سال2007 تکه چوب هایی را در کوه آرارات یافتند که فرضیه آن‌ها را تقویت می کرد. هر چند هنوز نیز این فرض مورد تردید بسیاری از باستان شناسان است.


دیگر نکات جالب در مورد کشور ترکیه
  • ترکیه بزرگ ترین کشت کننده فندق در دنیاست و هشتاد درصد واردات فندق دنیا از این کشور تامین می شود. در حقیقت کشت فندق مهم ترین منبع درآمد ساکنان کناره دریای سیاه به شمار می رود. جایی که زمانی هیچ چیزی به جز درختان کاج نداشت و از این رو منطقه ای فاقد سوددهی اقتصادی برای ترکیه به شمار می رفت. جالب است بدانید که جایگزینی درختان کاج با درختان فندق، اقتصاد این نطقه و کل کشور را در مدت کوتاهی متحول کرد. هم اکنون، فندق ترکیه مهم ترین منبع مورد استفاده در کارخانجات شکلات سازی اروپا به شمار می رود.
    ترکیه کشت گاه حدود یک چهارم گل های رز دنیا است. مرکز گلاب گیری و گل رز که در جنوب استان اسپارتا واقع شده، سالانه پنج میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. همین امر نیز حوزه ای را با نام گردشگری عطر به وجود آورده و پای غول های صنعت عطرسازی دنیا و برندهای مشهوری چون کالوین کلاین و جورجیو آرمانی را به این کشور کشانده است
    شیرینی ترکی «لوکوم» یا راحت لولکوم (همان راحت الحلقوم ایرانی) با 500 سال عمر، قدیمی ترین شیرینی دنیاست. نقل شده که ناپلئون و چرچیل از علاقه مندان آن بودند و پیکاسو هم آن را هر روز به هنگام نقاشی کردن مصرف می‌کرد.

  • یک شیوه محافظت از کودکان تازه متولد شده در ترکیه «نمک دود کردن» آنان است. به این صورت که سراسر بدن آن‌ها با نمک پوشیده می شود. ترک ها معتقدند این کار به کودکان توان لازم را برای مواجهه با رخدادهای ناخوشایند می دهد. اقدام دیگری هم که امروزه چندان رایج نیست، گذاشتن یک لاک پشت در زیر بالش نوزادان است با این باور که لاک پشت از کودک آن‌ها محافظت خواهد کرد.
    در سال 1503 میلادی لئوناردو داوینچی، نقاش مشهور، نقشه ای برای ساخت یک پل در سراسر تنگه بسفر ارائه کرد که سلطان وقت عثمانی آن را رد کرد. این پل تا 500 سال ساخته نشد تا اینکه در سال 2001، با نام پل «گالاتا» بر فراز آبراه گلدن هورن در استانبول گسترده شد.
حال که با جالب ترین ویژگی های ترکیه آشنا شدید نوبت به آشنایی با نحوه‌ی رسیدن به این کشور توریستی می‌رسد. شیوه‌های مختلفی از حمل‌ونقل وجود دارند که شامل بلیط هواپیما ترکیه، بلیط قطار و حتی بلیط اتوبوس می‌شوند. هرکدام از این موارد مزایا و معایب خود را داشته که به عنوان مثال می‌توانیم به سریع‌ترین راه رسیدن به ترکیه با خرید بلیط هواپیما اشاره کنیم. قیمت هرکدام از این بلیط‌ها نیز با یکدیگر متفاوت بوده که بلیط اتوبوس استانبول ارزان‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود. برای خرید این خدمات توصیه‌ی ما استفاده از مراکز آنلاین و معتبر مانند آژانس‌های مسافرتی است که افراد زیادی به آن تمایل دارند. از نظر ما یکی از بهترین این آژانس‌ها، قاصدک24 معرفی می‌شود که تمامی خدمات گفته شده را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. پس از خرید، کد رهگیری و واچر موردنیاز برای شما ارسال می‌شود. از امکانات دیگر قاصدک24 می‌توانیم به تورهای مسافرتی به مقاصد ترکیه، دبی، تایلند، هند، مشهد، کیش و... اشار کنیم. برای اطلاعات بیشتر به قاصدک24 مراجعه کرده یا با پشتیبانی آن تماس بگیرید.
کد مطلب: 166637
برچسب ها: کشور ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *