۰
سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۵

سپاه از لیست تروریستی آمریکا خارج شد؟

المیادین خبر داده که موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مذاکرات پشت پرده مورد توافق قرار گرفته است و بعداً از لیست تروریستی آمریکا خارج خواهد شد.
سپاه از لیست تروریستی آمریکا خارج شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در راستای سفر جوزف بورل به تهران برای ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها روند مذاکرات دوباره از سرگرفته شد و ایران با اعزام علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به دوحه اولین قدم را در مذاکرات برداشت.
این مرحله از مذاکرات حواشی خود را به همراه داشت؛ از مطرح شدن مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گرفته تا چرایی انتخاب قطر برای ادامه روند مذاکرات و حالا خروج نام سپاه از لیست تروریستی که توسط المیادین منتشر شد.
به نقل از اقتصاد آنلاین، المیادین در خبری نوشت: موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مذاکرات پشت پرده مورد توافق قرار گرفته است و بعداً از لیست تروریستی آمریکا خارج خواهد شد.
عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مذاکرات دوحه ادامه مذاکرات وین است؛ در وین به یک متن پیش نویس دست پیدا کردند که چند موضوع بررسی می‌شود.

این احتمال وجود دارد که خروج سپاه از لیست تروریست نیز یکی از موضوعات مورد بررسی باشد؟
وی ادامه داد: این موضوع‌ها از جنس تحریم‌هایی است که آمریکا تلاش می‌کند آنها را حفظ کند و ایران برای منافع مردم به دنبال حذف آنهاست.
بنا شده مذاکرات در کشور همسایه با سرعت بیشتر جلو برود؛ اگر آمریکا آماده رفع تحریم‌ها باشد، انتظار به نتیجه رسیدن سریع مذاکرات وجود دارد.
وزارت خارجه قطر ضمن استقبال از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در دوحه اعلام کرد: امیداواریم که مذاکرات دوحه با نتایج مثبت همراه باشد.
همچنین وزیر خارجه فرانسه در تماس تلفنی با همتای قطری خود درخصوص تحولات مذاکرات هسته‌ای با ایران رایزنی کرد.
کد مطلب: 167015
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *