۰
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۱

طرح اداره صداوسیما در مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بررسی طرح اداره صداوسیما در کمیسیون متبوعش، عدم وجود نظام نامه مدون فرهنگی را علت برخورد های سیلقه ای و بوجود آمدن مشکلات در این حوزه دانست.
حجت الاسلام محمد باقری، دبیر دوم کمیسیون فرهنگی مجلس در ارتباط با دستور جلسه فردا( یکشنبه ۲۶ آذر) این کمیسیون گفت: طرح اداره صدا و سیما موضوعی است که در این جلسه بررسی می شود و مسائلی نیز در زمینه سیاستگذاری در رسانه ملی و سینما در این جلسه مطرح می شود.
نماینده بناب در خانه ملت با بیان این مطلب که مجموعه فرهنگی کشور نیاز به نظام نامه مدون فرهنگی دارد، بیان داشت: مسائل سینمایی و صداو سیما و سیاست گذاری های ما در این دو حوزه شفاف نیست و در این زمینه نظام نامه ای نیاز است که بتواند فعالیت های فرهنگی را منسجم سازد.
وی با اشاره به بررسی طرح اداره صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: اگر بتوانیم در اداره صدا و سیما در بعد نظارتی دستورالعمل مشخصی را تدوین کنیم، در آینده می توان شاهد جهت گیری درست این سازمان بود؛ البته مصوباتی نیز در این زمینه به تصویب رسیده است.
این نماینده افزود: تدوین نظام نامه مدون فرهنگی بایستی در تمامی حوزه ها صورت گیرد. امروز به صورت سیلقه ای با مسائل فرهنگی برخورد می شود و بودجه های فرهنگی نیز به همین روش هزینه می شود که مشکلاتی را بوجود آورده است.
باقری در پایان تاکید کرد: اگر نمایندگان در زمینه تدوین نظام نامه مدون فرهنگی تلاش و یاری کنند می توانیم گام مثبتی در این عرصه برداریم.
کد مطلب: 16728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *