کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضویت رییس انجمن بیس‌بال ایران در هیات اجرایی فدراسیون آسیا

14 تير 1401 ساعت 15:00

رییس انجمن بیس بال و سافت بال ایران با اخذ آرای لازم در مجمع انتخاباتی فدراسیون آسیایی بیس بال به عنوان عضو هیات اجرایی این نهاد بین المللی انتخاب شد.


رییس انجمن بیس بال و سافت بال ایران با اخذ آرای لازم در مجمع انتخاباتی فدراسیون آسیایی بیس بال به عنوان عضو هیات اجرایی این نهاد بین المللی انتخاب شد.
مجمع انتخاباتی فدراسیون آسیایی بیس بال با حضور نمایندگان کلیه کشورهای آسیایی به میزبانی تایوان و در شهر تایپه سیتی برگزار شد. هومن منصوریان رییس انجمن بیس بال و سافت بال ایران که برای کرسی هیات اجرایی کاندیدا شده بود، به همراه نمایندگان هنگ کنگ و فیلیپین برای اولین بار در تاریخ این ورزش در ایران صاحب این کرسی بین المللی شد.
در این مجمع جفری کو جر از تایوان به عنوان رییس فدراسیون آسیایی بیس بال انتخاب شد و نمایندگان کشورهای ژاپن، چین و پاکستان به عنوان نواب رییس برگزیده شدند.
فدراسیون انجمن های ورزشی و انجمن بیس بال و سافت بال ایران در ماه‌های گذشته رایزنی های مختلفی را با اعضای کنفدراسیون جهانی و فدراسیون های ملی و آسیایی بیس بال انجام داده بود و توانست صاحب این کرسی مهم و تاریخی شود که می تواند گامی بلند برای پیشرفت این رشته المپیکی در ایران باشد.
* تمجید کنفدراسیون راگبی آسیا از پیشرفت و توسعه راگبی ایران
همچنین در مجمع کنفدراسیون راگبی آسیا که با حضور کلیه اعضا از جمله میرمهدی حسینی رییس انجمن راگبی ایران و به ریاست قیس عبدالله رییس اماراتی این کنفدراسیون در هتل حیات شهر بیشکک برگزار شد.
در این مجمع رییس انجمن راگبی ایران گزارشی از برگزاری اردوی تیمهای ملی راگبی 15 نفره و 7 نفره مردان و همچنین لیگ متمرکز 15 نفره بانوان که قرار است هفته آینده در بجنورد برگزار شود ارائه کرد و از تشکیل تیم ملی راگبی 15 نفره زنان در آینده ای نزدیک خبر داد و اذعان داشت: از آنجاییکه فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا بر توجه ویژه به راگبی 15 نفره به عنوان زیرساخت رشته 7 نفره تاکید دارد لذا ایران نگاه خاصی به مسابقات داخلی 15 نفره و تشکیل تیمهای ملی و اردوهای تمرینی این بخش دارد و قبول میزبانی مسابقات 15 نفره غرب آسیا هم در راستای همین دیدگاه صورت گرفته است.
میر مهدی حسینی همچنین از اعلام آمادگی مجدد ایران برای میزبانی مسابقات غرب آسیا با حضور تیمهای ایران، عراق، لبنان و قطر تاکید کرد و اظهار داشت اگر کنفدراسیون آسیا تیمهای بیشتری هم به این رقابتها اعزام کند پذیرای آنها خواهیم بود.
اعلام آمادگی راگبی ایران برای حضور در مسابقات آسیایی 7 نفره که ماه آینده در جاکارتا اندونزی و با شرکت تیمهای قدرتمند شرق و غرب قاره برگزار می شود از دیگر پیشنهادهای رییس انجمن راگبی ایران بود که با استقبال مقامات کنفدراسیون آسیا همراه شد.
قیس عبدالله رییس اماراتی کنفدراسیون راگبی آسیا در خلال این مجمع از توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه راگبی ایران بخصوص طی دو سال اخیر تمجید کرد و اعلام نمود: در سفری که اخیرا به تهران داشتم اشتیاق و پشتیبانی همه جانبه فدراسیون انجمنهای ورزشی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایران از راگبی را بوضوح دیدم و قطعا ما برای ارتقای سطح این رشته المپیکی از ایران حمایت لازم را خواهیم داشت.
انتقال دفتر کنفدراسیون آسیا از هنگ کنگ به امارات، عضویت دائمی فلسطین و بحرین در کنفدراسیون آسیا و توجه به تقویت راگبی کشورهای آسیای مرکزی شامل قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان از دیگر مصوبات این نشست آسیایی بود.


کد مطلب: 167811

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/167811/عضویت-رییس-انجمن-بیس-بال-ایران-هیات-اجرایی-فدراسیون-آسیا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir