۰
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۰

جزییات تردد زائران اربعین از مرزهای زمینی

​​​​​​​ سخنگوی فراجا وضعیت تردد زوار از مرزهای زمینی مهران و شلمچه را تشریح کرد.
جزییات تردد زائران اربعین از مرزهای زمینی
مهر نوشت:
سردار مهدی حاجیان درباره روند و وضعیت تردد زوار حسینی (ع) از مرزهای زمینی مهران و شلمچه اظهار داشت: برابر توافق به عمل آمده با دولت عراق، مقرر گردید عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و زوار عزیز ایرانی برای شرکت در مراسم پرفیض و معنوی عرفه، به صورت "انفرادی" و "گروهی" به کشور عراق عزیمت کنند.
وی افزود: اعزام "انفرادی" تا ساعت ۲۴ روز جمعه هفدهم تیرماه معتبر است و پس از آن زوار عزیز باید به صورت "کاروانی" برای عزیمت به کشور عراق اقدام کنند.
سخنگوی فراجا ادامه داد: از تاریخ هشتم تیرماه تاکنون، بیش از ۱۸۰ هزار تردد از دو مرز "مهران" و "شلمچه" ثبت شده و ۱۴۳ گیت گذرنامه پلیس در مرزهای مهران و شلمچه فعال است.
وی در ادامه به تشریح وضعیت گیت های آماده بکار و فعال در مرزهای زمینی ایلام و خوزستان پرداخت و افزود: در حال حاضر، مرز مهران دارای ۹۵ گیت فعال شامل؛ ۲۹ گیت ثابت، ۶۴ گیت موقت، ۱ گیت داخل ترانزیت و ۱ گیت بازارچه است.
سخنگوی فراجا درباره گیت های مرز شلمچه نیز بیان کرد: این مرز نیز دارای ۴۸ گیت شامل؛ ۲۴ گیت ثابت و ۲۴ گیت موقت است.
سردار حاجیان در بخش دیگری از سخنانش درباره روند صدور گذرنامه خاطرنشان کرد: در هفته گذشته تعداد ۲۷۰ هزار فقره درخواست صدور گذرنامه ثبت که توسط همکاران انتظامی، مراحل چاپ آن انجام شده است.
این مقام ارشد انتظامی گفت: مدت زمان آماده شدن گذرنامه بین ۳ الی ۴ روز است که توسط پست به آدرس اعلامی توسط متقاضی ارسال می شود.
وی با اشاره به تمهیدات پلیس برای خدمات دهی به زوار حسینی (ع) گفت: پلیس با آمادگی کامل به زوار عزیز خدمات انتظامی، مرزی و گذرنامه را ارائه می کند و انتظار است زوار عزیز چون همیشه با خادمان خود در انتظامی همکاری داشته باشند و در این ایام معنوی، ما را از دعای خیر خود محروم نکنند.
کد مطلب: 168077
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *