۰
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۵
در دیدار با نخست وزیر ارمنستان

شمخانی: فوری‌ترین نیاز منطقه، همکاری های دسته جمعی برای حفظ امنیت است

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که در چارچوب سفرهای برنامه ریزی شده به کشورهای منطقه قفقاز ، به جمهوری ارمنستان سفر کرده است؛ عصر امروز با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با وی گفتگو کرد.
شمخانی: فوری‌ترین نیاز منطقه، همکاری های دسته جمعی برای حفظ امنیت است
به گزارش ایسنا، در این دیدار شمخانی با اشاره به روابط رو به توسعه دو کشور، کاهش تنش، حفظ امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری‌های دسته جمعی بدون ایفای نقش و دخالت قدرت های خارجی را از فوری ترین نیازهای منطقه برای نیل به  ثبات و پیشرفت ذکر کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر ضرورت حل اختلافات موجود میان کشورهای منطقه از طریق گفتگو و اجتناب از خشونت گفت: هرگونه تنش در منطقه، بستر ساز حضور و ایفای نقش کشورهای فرامنطقه ای خواهد بود که قطعا نفعی در آن نخواهد بود.
دبیر شورای امنیت ملی کشورمان با ابراز رضایت از سطح مطلوب روابط سیاسی فی مابین، گفت: با توجه به اراده رهبران دو کشور در توسعه همه جانبه مناسبات، سطح همکاری های اقتصادی نیز باید به همین میزان بلکه بیشتر افزایش یابد.
شمخانی، اجرای کامل توافقات تهران - ایروان را حائز اهمیت خواند و بر اتمام هر چه سریع‌تر پروژه‌های مشترک میان دو کشور تاکید کرد.
وی فعال سازی ظرفیت های فراوان همکاری میان دو کشور را نیازمند اهتمام و توجه ویژه دانست و گفت: عملیاتی شدن این ظرفیت ها، پیوندهای موجود میان دو کشور را مستحکم تر خواهد کرد.
در این دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه در ایروان، همکاری های دو کشور را خوب و رو به پیشرفت دانست.
وی با اشاره به لزوم توسعه بیش از پیش روابط تهران - ایروان در همه‌ی حوزه ها از مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های زیرساختی ارمنستان استقبال کرد و اظهار داشت: آماده ارتقاء سطح همکاریهای همه جانبه بر اساس تامین منافع و رفاه ملت‌های ایران و ارمنستان هستیم.
کد مطلب: 168105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *