۰
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰

مسکو: تعامل روسیه و چین بیشتر می‌شود

وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای چینی اعلام کرد که به رغم «فشار آمریکا و اقمارش»، همکاری و تعامل مسکو و پکن تقویت خواهد شد.
مسکو: تعامل روسیه و چین بیشتر می‌شود
وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای چینی اعلام کرد که به رغم «فشار آمریکا و اقمارش»، همکاری و تعامل مسکو و پکن تقویت خواهد شد.
 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی دیدار کردند.
منابع رسانه‌ای در روسیه از دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای چینی خود در حاشیه نشست گروه 20 خبر دادند. طبق این گزارش‌ها، سرگئی لاوروف در این دیدار روی فشارهای آمریکا برای بر هم زدن روابط مسکو و پکن دست گذاشت.
 وزیر خارجه روسیه به همتای چینی خود گفت: «ما همچنان به افزایش دامنه و بُرد تعامل عملی در میان سیاست راهبردی با هدف مهار توسعه هر دو کشورمان که ایالات متحده و اقمارش دنبال می‌کنند، ادامه می‌دهیم».
به گفته لاوروف، «بر خلاف سیاست آشکارا تهاجمی غرب که به دنبال حفظ موقعیت ممتاز و سلطه خود در امور جهانی است، موضع ما در حال جلب حمایت و قدردانی فزاینده در میان مشارکت کنندگان در روابط بین‌الملل است».
وزیر خارجه روسیه نتایج نشست اوایل سال جاری میلادی ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهور روسیه و چین به میزبانی پکن را مورد ستایش قرار داد.
سرگئی لاوروف افزود: «همانطور که رهبران ما خاطرنشان کردند، ذخایر داخلی روابط روسیه و چین پتانسیل عظیمی دارد، بنابراین ما به توسعه اساسی اشکال جدید همکاری، مستقل از عوامل خارجی، به نفع کشورها و مردم خود ادامه خواهیم داد».
دیدار وزرای خارجه مسکو و پکن در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اندونزی در شرایطی انجام شده که فشارهای آمریکا و متحدانش به چین برای اعمال فشار بر روسیه ادامه دارد.
بر همین اساس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزری خارجه چین، خواستار اعمال فشار پکن بر مسکو در رابطه با جنگ اوکراین شد
کد مطلب: 168126
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *