۰
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۵

آشنایی با شرایط پذیرش پرستاران در کانادا

کشور کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب برای اقامت است که به حضور پرستاران از کشورهای دیگر نیاز دارد. به همین دلیل انجمن پرستاران کشور کانادا با شرایط ویژه از حضور پرستاران در این کشور استقبال می‌کند. اگر شما هم پرستار هستید و علاقمندید در کانادا اقامت داشته باشید، بهتر است این مطلب را تا پایان بخوانید و با شرایط پذیرش پرستاران در کانادا آشنا شوید.
روند کارهای مهاجرت پرستاران به کانادا
فرآیند انجام کارهای مهاجرت و شرایط پذیرش پرستار در کانادا زمان‌بر و طولانی است اما به دلیل موقعیت شغلی و درآمدی خوبی که برای پرستاران ایجاد می‌شود، بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت کانادا هستند. برای ورود به بازار کار رشته پرستاری لازم است مدرک رسمی مورد تایید ایران را با سیستم NNAS معادل‌سازی کنید و بعد از ارسال مدرک معادل‌سازی شده مدتی را منتظر بمانید تا ایالت مورد نظر مدارک شما را بررسی و تایید کنند.


در این مرحله لازم است مراحل پذیرش ایالتی نظیر کارآموزی و NCLEX را پشت سر بگذارید تا بتوانید مجوز RN و مجوز پرستار عمومی را دریافت کنید. با انجام این اقدامات می‌توانید از مزایای مهاجرت پرستاری کانادا استفاده کنید.
تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای دیگر با مزایایی نظیر کیفیت بالای آموزشی، امکان کار همراه با تحصیل، امکان همراهی خانواده دانشجو، امکان دریافت ویزای کار بعد از تحصیل و مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل همراه است.
مدت زمان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاری به کانادا
طی کردن مراحل مهاجرت پرستاری به کانادا مدت زمان مشخصی ندارد و تحت تاثیر شرایط است. به طور مثال مشکلاتی نظیر ناقص بودن مدارک، افزایش تقاضا در استان مربوطه،طول مدت کارآموزی تعیین NNAS در طولانی کردن مدت زمان پذیرش پرستاران تاثیرگذار است. اما بهتر است بدانید به طور متوسط بین 1 تا 3 سال زمان برای پذیرش پرستاران در کانادا لازم است.
شیوه‌های متعددی برای مهاجرت به کانادا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، پرطرفدارترین شیوه‌های مهاجرت، مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت سرمایه‌گذاری است.
شرایط پذیرش پرستاران در کانادا
فردی که متقاضی پرستاری در کاناداست باید مدارکی را برای معادل‌سازی آماده کند. این مدارک شامل مدارک شناسایی و مدارک حرفه‌ای است که شامل موارد زیر است به عنوان شرایط پذیرش پرستاران در کانادا شناخته می‌شود.
ارائه مدرک معتبر تحصیلی
منظور از مدرک تحصیلی، تمام مدارک دانشگاهی متقاضیان به همراه ریز نمرات است.
ارائه مدارک شناسایی پرستار متقاضی مهاجرت به کانادا و همراهانش
شامل پاسپورت و شناسنامه ترجمه شده فرد متقاضی و هر یک از همراهان، 2 قطعه عکس پشت نویسی شده با زمینه سفید
ارائه مدارک تمکن مالی
این مدارک باید اثبات کند شما طی مدت زمان اقامت در کانادا از پس هزینه‌ها برمی‌آیید. دقت داشته باشید با اینکه اسناد ملکی، تجاری، سهامی و پرینت حساب بانکی والدین شانس دریافت ویزا را بالا می‌برد اما با ارائه این اسناد نمی‌توانید هزینه‌های زندگی را پرداخت کنید و لازم است تمکن مالی داشته باشید.
ارائه فرم درخواست ویزای کار رشته پرستاری
یکی از شرایط پذیرش پرستار در کانادا این است که نباید قبلا به عنوان پرستار در کانادا کار کرده باشید تا بتوانید به عنوان یک پرستار ثبت نام شده (RN)، پرستار عملی مجاز(LPN) پرستار ثبت شده(RPN) مشغول به کار شوید. البته درصورتی که قبلا به عنوان پرستار در کانادا کار کرده‌اید یا تحصیلات پرستاری را در کانادا تکمیل کرده‌اید دیگر نیازی به تنظیم حساب کاربری تایید مدارک نخواهید داشت.
ارائه مدرک سابقه کار مرتبط با پرستاری
یکی از شرایط پذیرش پرستاران در کانادا داشتن حداقل سه سال سابقه‌ی کار پرستاری است.
ارائه مدرک زبان آیلتس
یکی از شرایط پذیرش پرستاران در کانادا ارائه مدرک زبان است. زیرا آزمون‌های پرستاری در کانادا با زبان انگلیسی برگزار می‌شود و کسی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد باید توانایی کافی در زبان انگلیسی داشته باشد تا بتواند آزمون‌های پرستاری را پشت سربگذارد. حداقل نمره آزمون آیلتس برای متقاضیان 7 است.



اما کسانی که بخواهند به عنوان پرستار خانگی در کانادا مشغول شوند، با سطح پایین‌تری از توانایی در زبان انگلیسی هم امکان مهاجرت دارند. این افراد فقط کافی‌ست بتوانند با اعضای خانواده کارفرما با زبان انگلیسی صحبت کنند.
نکات با اهمیت در شرایط پذیرش پرستاران در کانادا
  • لازم است بدانید برای مهاجرت به کانادا لازم است تمام مدارک به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شود.
    ممکن است افسر ویزا برای پذیرش پرستار در کانادا علاوه بر مدارک فوق، مدارک معاینه پزشکی هم از متقاضیان درخواست کند که باعث می‌شود فرایند انجام کارهای پذیرش 3 ماه بیشتر طول بکشد.
گواهی عدم سوءپیشینه
یکی دیگر از مدارک لازم برای پذیرش پرستاران ارائه مدارک گواهی سوءپیشینه برای متقاضیان و همراهان بالای 18 سال است.
پرداخت مبلغ 650 دلار
یکی از شرایط پذیرش پرستاران در کانادا این است که هنگام ثبت نام و ارسال مدارک باید مبلغی در حدود 650 دلار کانادا باید پرداخت شود که درصورت عدم قبولی درخواست متقاضی، مبلغ فوق برگردانده نمی‌شود.
مراحل دریافت ویزای کار پرستاری در کانادا
متقاضیان پرستاری در کانادا لازم است مراحل ثبت نام را طی کنند تا دعوتنامه برای آن‌ها ارسال شود. بعد از دریافت دعوتنامه می‌توان کارهای لازم برای دریافت ویزای کار پرستاری را انجام داد.
بعد از مهاجرت به کانادا لازم است فرد متقاضی دوره‌ی 18 ماه‌ی آموزشی و کاری را سپری کند تا بتواند درخواست اقامت دائم در کانادا بدهد.
شرایط سنی پذیرش پرستاران در کانادا
پرستاران برای اشتغال در کشور کانادا محدودیت سنی ندارد، به طوری‌که حتی تا 70 سالگی هم می‌توانند مشغول به فعالیت باشند. اما برای پذیرش پرستاران در کانادا بهتر است متقاضیان زیر 35 سال باشند تا احتمال پذیرفته شدن آن‌ها بیشتر شود.
جمع بندی
دولت کانادا برای تکمیل کردن کادر درمانی و کمک به افراد متخصص و جوان روش‌های مختلفی برای مهاجرت پرستاران به کانادا را فراهم کرده است. این مطلب در مورد شرایط پذیرش پرستاران در کانادا است و به بررسی مدارک مورد نیاز و مراحل انجام کارهای اخذ ویزا می‌پردازد.
 
کد مطلب: 168237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *