کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

ورود مسافر از تمام مرزها همراه با رعایت پروتکل‌ها و انجام تست کرونا باشد

18 تير 1401 ساعت 13:53

رئیس جمهور با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا با توجه به شرایط جدید این بیماری، گفت: ورود مسافر از تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست تشخیص کرونا باشد.


رئیس جمهور با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا با توجه به شرایط جدید این بیماری، گفت: ورود مسافر از تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست تشخیص کرونا باشد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت روز عرفه و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، در مورد شرایط کرونا در کشور گفت: با وجود مشارکت مردم و زحمات کادر درمان باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود تا با سویه جدیدی از بیماری مواجه نشویم و یا اگر سویه جدیدی نیز ایجاد شد، گسترش و فراگیری در کشورمان پیدا نکند.
رئیس جمهور با اشاره به تاثیر گذار بودن رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: لازم است افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن دُز یادآور واکسن اهتمام بیشتری داشته باشند.
رئیسی نقش رسانه‌ها در ارتقا و استمرار رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا را مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها با کمک وزارت بهداشت موضوع آموزش مبارزه با کرونا را در جامعه ادامه داده و تقویت کنند.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به ضرورت افزایش آزمایش تشخیص ویروس کرونا برای تقویت بیماریابی در سراسر کشور، بر ضرورت توسعه واکسیناسیون دُز یادآور برای پیشگیری از بیماری تأکید کرد.
رئیسی نظارت بر ورود مسافران از مرزهای کشور را ضروری خواند و گفت: ورود مسافر از تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست تشخیص کرونا باشد.
رئیس جمهور در مورد برگزاری مراسم اربعین حسینی و اهمیت برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم، گفت: یقین داریم امسال در مراسم اربعین با حجم بسیار زیادی از علاقمندان برای زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) مواجه خواهیم شد. در واقع این مراسم از اواخر ماه محرم آغاز و تا انتهای ماه صفر ادامه خواهد داشت؛ هر چند مردم خودشان زمان سفر به عتبات عالیات را مدیریت می‌کنند اما ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم را تدوین و به صورت فعالانه اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیسی با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور هستیم، تصریح کرد: از همین امروز باید نسبت به آنچه لازم است در مدارس و دانشگاه‌ها برای مقابله با کرونا، انجام شود برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.
رئیس جمهور با تقدیر از سازندگان واکسن کرونا در کشور، گفت: امیدوارم با این تعداد واکسن ساخته شده ایرانی و واکسن‌های تامین شده خارجی دیگر نیازمند واردات واکسن کرونا نباشیم و با همین شیب تولید واکسن در کشور نیازهایمان تأمین خواهد شد.


کد مطلب: 168245

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/168245/ورود-مسافر-تمام-مرزها-همراه-رعایت-پروتکل-ها-انجام-تست-کرونا-باشد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir