۰
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸
نظر همتی درباره برنامه توسعه:

برنامه هفتم به سرنوشت برنامه‌های قبلی دچار می‌شود؟

رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: خیلی از اهداف کمی که برای برنامه های توسعه قبلی نوشته شده است از آنجا که مبنای آنها واقع گرایانه نبوده است عملا تحقق پیدا نکرده است. آیا سرنوشت برنامه هفتم توسعه درعمل همان تکرار عدم تحقق اهداف برنامه های قبلی نخواهد بود؟
برنامه هفتم به سرنوشت برنامه‌های قبلی دچار می‌شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین ، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود گفت: مجمع تشخیص مصلحت ، در جریان بررسی سیاست های کلی برنامه هفتم کشور توسعه کشور، شنبه پیش هدف‌های کمی اقتصادی برای رشد اقتصادی، نقدینگی و تورم ... تعیین کرده است که بنظر نمی رسد ، برای انجام ساماندهی سیاست گذاری اقتصادی میان مدت ، سازگاری درونی لازم را با هم داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اینکه این اعداد و ارقام چگونه و برمبنای چه فروضی (با لغوتحریم ها، ادامه روند فعلی یا حتی بیشتر شدن فشارها) محاسبه شده است. اینکه عملی باشد یا نه به کنار، انصافاً تکلیف اختیارات دولت و بانک مرکزی برای سیاستگذاری مالی و پولی چه می شود؟ و درجه آزادی عمل آنها با این مصوبه چقدر است؟
همتی در ادامه گفت: به گمان بنده این اهداف ناسازگار موجب می‌شود که ما در سیاست‌های اقتصادی میان مدت دچار مشکل شویم؛ برنامه‌های توسعه سال‌های گذشته خود بهترین نمونه هستند. خیلی از اهداف کمی که برای برنامه های توسعه قبلی نوشته شده است از آنجا که مبنای آنها واقع گرایانه نبوده است عملا تحقق پیدا نکرده است. آیا سرنوشت برنامه هفتم توسعه درعمل همان تکرار عدم تحقق اهداف برنامه های قبلی نخواهد بود؟آیا موجب نمی شود دولت فعلی هم مشمول ترک فعل قرار گیرد؟
رئیس اسبق بانک مرکزی در آخر افزود: به نظر بنده قبل از تعیین نهایی اهداف کمی برنامه توسعه ارزیابی‌های دقیق تری صورت گیر تا آینده بهتری برای کشور رقم بخورد.
کد مطلب: 168434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *